پیام سپاهان
آيت‌الله مظاهري:
فرهنگ قرض الحسنه مظلوم و مغفول است
شنبه 11 شهريور 1396 - 12:14:49 AM
ايسنا - سياسي
سپاهان نيوز - رئيس حوزه علميه اصفهان با اشاره به مغفول ماندن فرهنگ قرض‌الحسنه، تاکيد کرد: تا زمانيکه نظام اقتصادي و خصوصاً سيستم بانکي کشور ما بر پايه فرهنگ قرض‌الحسنه شکل نگيرد، مشکلات پيچيده عرصه اقتصادي به سامان نخواهد رسيد.
آيت‌الله حسين مظاهري در پيامي به دومين همايش حاميان فرهنگ قرض‌الحسنه در استان اصفهان، با اشاره به آيه 20 سوره مزمل « ... وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّکَاةَ وَأَقْرِضُوا اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا ۚ وَمَا تُقَدِّمُوا لِأَنْفُسِکُمْ ...» تصريح کرد: يکي از سنت‌هاي پسنديده مورد تاکيد قرآن کريم، فرهنگ والاي قرض‌الحسنه است که با کمال تاسف مظلوم و مغفول است.
وي اظهار کرد: اهميت اين فريضه بزرگ تا بدان جاست که خداوند متعال علاوه بر آن که مکررا آن را توصيه و تاکيد مي‌فرمايد، در مواردي اين فرهنگ جامعه‌ساز را در کنار فرهنگ بزرگ اقامه نماز و زکات مطرح فرموده است.
اين مرجع تقليد ادامه داد: نماز به عنوان نماد عبوديت و بندگي خدا، زکات به عنوان نماد عدالت اجتماعي و قرض‌الحسنه به عنوان نماد تعاون و هم ياري و مواسات جمعي در کنار همديگر سه فريضه عظيمي هستند که سلامت فردي و اجتماعي انسان را تامين و تضمين مي کنند و جامعه را از گرفتاري هاي مادي و معنوي نجات مي بخشد.
رئيس حوزه علميه اصفهان افزود: انديشه حمايت از فرهنگ قرض‌الحسنه فکري مبارک و شايسته است و اقدامي نيکوکارانه و در مسير اصلاح امور اقتصادي و احراي قانون مواسات در جامعه اسلامي است.
آيت‌الله مظاهري خاطرنشان کرد: نکته قابل تذکر آنکه تصميم گيران و متصديان امور اقتصادي در کشور نيز حتما به اين مهم توجه دارند که تا زماني که نظام اقتصادي و خصوصاً سيستم بانکي کشور ما برپايه فرهنگ قرض الحسنه شکل نگيرد، مشکلات پيچيده عرصه اقتصادي به سامان نخواهد رسيد و بنابراين همه ما بايد تلاش و حديت در عمل به دنبال احيا و حمايت از اين فرهنگ والا باشيم.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/8145/فرهنگ-قرض-الحسنه-مظلوم-و-مغفول-است
بستن   چاپ