پیام سپاهان
فرماندار آران و بیدگل:
آران و بیدگل رتبه نخست ایثارگری را به نسبت جمعیت کشور دارد
سه شنبه 4 دي 1397 - 13:14:28
پیام سپاهان - آران و بیدگل - فرماندار آران و بیدگل گفت: شهرستان آران و بیدگل رتبه نخست ایثارگری را به نسبت جمعیت در کشور دارد و به همین اندازه باید در راه ترویج فرهنگ ایثار و تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر ، اسماعیل بایبوردی پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه جلسه برنامه ریزی برای روز چهارم دی به عنوان روز حملسه و ایثار آران و بیدگل گفت: حفظ دستاوردهای شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ شهادت طلبی وظیفه همگانی است.
وی به جان فشانی های رزمندگان شهرستان آران و بیدگل در عملیات کربلای چهار و پنج اشاره کرد و گفت: در این دو عملیات 118 تن از رزمندگان شهرستان به شهادت رسیدند و به همین بهانه، چهارم دی که همزمان با سالروز عملیات کربلای چهار است از سوی شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان روز حماسه و ایثار این شهرستان انتخاب شده است.
فرماندار آران و بیدگل افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه روز حماسه و ایثار آران و بیدگل، آحاد مردم و مسئولان باید در راستای هر چه باشکوه تر شدن بزرگداشت این روز تلاش کنند.
وی بیان داشت: ما افتخار می کنیم شهرستان آران و بیدگل رتبه نخست ایثارگری را به نسبت جمعیت در کشور دارد و به همین اندازه باید در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.
گفتنی است آران و بیدگل با تقدیم بیش از 800 شهید به نسبت جمعیت ایران، رتبه نخست ایثارگری کشور را دارد و به دارالشهدای ایران اسلامی شهرت دارد، مردم آران و بیدگل در عملیات کربلای 4 و تنها در یک روز 80 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند و به همین این روز به نام روز حماسه ایثار شهرستان آران و بیدگل لقب گرفته است، همچنین در این روز دو سردار شهید آران و بیدگلی سردار شهید علیمحمد اربابی وردار شهید جواد قاسم پور به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/81667/آران-و-بیدگل-رتبه-نخست-ایثارگری-را-به-نسبت-جمعیت-کشور-دارد
بستن   چاپ