پیام سپاهان
حضرت آیت الله مظاهری:
آیت الله شاهرودی در نظام اسلامی حضور موثری داشت
سه شنبه 4 دي 1397 - 17:16:43
پیام سپاهان - اصفهان - حضرت آیت الله مظاهری از مراجع تقلید با صدور پیام تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: آن مرحوم در طی بیش از دو دهه اخیر، در مناصب و مسئولیت‌ های خطیر و مهم نظام جمهوری اسلامی حضوری مؤثر و با اهمیت داشت.
به گزارش ایرنا به نقل از دفتر این مرجع تقلید، حضرت آیت الله حسین مظاهری روز سه شنبه در این پیام اضافه کرد: این شخصیت یکی از استادان عالی‌ رتبه و برجستۀ حوزۀ علمی قم بود که سالیان متمادی در مسند تدریس و تحقیق و تألیف، شاگردان و محققانِ پرشماری را تربیت کرده و از معدود شخصیت ‌های مبارزی بود که انتقال و ترویج افکار روشن علمی و اندیشه‌ های فقهی و اصولیِ فقیه و شهید بزرگوار آیت الله سید محمدباقر صدر در حوزۀ علمیۀ قم به دست توانای وی صورت پذیرفت.
در ادامه پیام رییس حوزه علمیه اصفهان افزوده شده است: ارتحال ایشان موجب تاسف شد، ضمن عرض تسلیت به خاندان محترم آن عالم فقید و هم شاگردان و ارادتمندان او، از پیشگاه خداوند سبحان، علو درجات و رحمت و غفران واسعه برای ایشان مسألت می ‌کنم.
آیت الله هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری ساعت 22 دوشنبه شب در سن 70 سالگی چشم از جهان فروبست.
آیت الله شاهرودی متولد 1327 در شهر نجف و از سال 1373 در دوره های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.
وی از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت.
6020/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/81684/آیت-الله-شاهرودی-در-نظام-اسلامی-حضور-موثری-داشت
بستن   چاپ