پیام سپاهان
پیشگیری آسیب ها در مدارس نیازمند نیروی متخصص کافی است
چهارشنبه 5 دی 1397 - 10:40:04 AM
ایرنا
پیام سپاهان- مریم ژاله  افزود: بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته نشان داده که یکی از علت های بروز آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان، والدین آموزش ندیده و مهارت نیافته آنهاست.
وی اظهارداشت : این امر نیازمند توجه کافی خانواده ها به فراگیری آموزش های مهارتی با شرکت در جلسات آموزشی است که در مدارس برگزار می شود.
وی، آموزش مهارت های زندگی را شامل مهارت رویارویی، حل مساله و تصمیم گیری، مهارت ارتباطی و خودآگاهی برشمرد و تاکید کرد: والدین نقش بسیار مهمی در آموزش مهارت ‌های زندگی به فرزندان دارند زیرا فراگیری مهارت‌ های زندگی، بهداشت روانی همه اعضای خانواده به ویژه فرزندان را تامین می‌ کند.
کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه پایه‌ های رشد روانی و اجتماعی فرزندان در خانواده پی ریزی می شود، گفت: وجود تفاهم، سازگاری و محبت موجود در محیط خانواده، در تقویت احساس اعتماد به نفس و پرورش نیروی سازنده در دانش آموزان اهمیت زیادی‏‎ ‎دارد.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس آموزش مهارت های زندگی بر ویژگی های شخصیتی افراد به ویژه در سنین جوانی و نوجوانی که شخصیت در حال شکل ‌گیری است تاثیر گذاشته و نقش موثری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.
ژاله با اشاره به مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس گفت:این در حالی است که برنامه ریزی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس از سال 94 و پس از تاکید رهبر معظم انقلاب آغاز شده است.
کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی اضافه کرد : طرح ها و برنامه های این دستگاه به 2 دسته درون سازمانی و مختص آموزش و پرورش و برون سازمانی و براساس انعقاد تفاهم نامه هایی با دستگاه های مختلف از جمله بهزیستی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مرتبط تقسیم می شود.
وی اضافه کرد: ولی به هر حال با توجه به نبود نیروی متخصص در ادارات و مدارس نیاز است که والدین دانش آموزان مسوولیت بیشتری را در امر پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای فرزندانشان بپذیرند.
ژاله تاکید کرد: در این راستا برای بررسی و برنامه‌ ریزی مسائل تربیتی و فکری دانش آموزان با همکاری و همفکری اولیای دانش آموزان و مسوولان مدارس بصورت مشترک در هر واحد آموزشی جلسات و انجمن هایی تشکیل شود تا به موقع و به جا پیشگیری‌ های لازم به عمل آید.
هم اکنون 850 هزار دانش‌ آموز در بیش از پنج هزار مدرسه استان اصفهان به تحصیل مشغول هستند.
در سال تحصیلی جاری دست کم 14 میلیون دانش آموز به تحصیل مشغول شدند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/81726/پیشگیری-آسیب-ها-در-مدارس-نیازمند-نیروی-متخصص-کافی-است
بستن   چاپ