پیام سپاهان
پژوهشگران و فناوران برتر استان اصفهان تجلیل شدند
پنجشنبه 6 دی 1397 - 12:42:56 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان - 14 پژوهشگر و فناور برتر استان اصفهان عصر روز چهارشنبه در آیینی با حضور استاندار و جمعی از مسوولان در اتاق بازرگانی اصفهان تجلیل شدند.
  ، آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اصفهان عصر روز چهارشنبه با حضور استاندار، رییسان و استادان دانشگاه های استان و پژوهشگران دستگاه های اجرایی اصفهان برگزار شد.
پژوهشگران برتر در بخش های فنی و مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی، هنر، معماری و شهرسازی، علوم پایه، علوم پزشکی و دستگاه های اجرایی و فناوران برتر در بخش های فنی و مهندسی و پارک های علم و فناوری و مراکز رشد معرفی و تجلیل شدند.
بر اساس این گزارش، در بخش فنی و مهندسی، علی قربانپور از گروه مهندسی مکانیک دانشگاه کاشان و علی قاسمی از گروه مهندسی مواد دانشگاه مالک اشتر و در بخش مهندسی کشاورزی ناصر همدمی از گروه علوم و مهندسی صنایع غذایی دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان پژوهشگران برتر تقدیر شدند.
در بخش علوم انسانی محسن شاطریان از گروه جغرافیا دانشگاه کاشان، در بخش هنر احمد اکبری از گروه هنر دانشگاه کاشان در بخش معماری و شهرسازی محمود محمدی از گروه شهرسازی دانشگاه هنر اصفهان، در بخش علوم پایه بهزاد رضایی از گروه شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان و کریمی شرودانی از گروه شیمی دانشگاه اصفهان به عنوان پژوهشگران برتر تجلیل شدند.
پژوهشگران برتر در بخش علوم پزشکی نیز محمود سلامی از گروه فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی کاشان و رسول صالحی از گروه ژنتیک و زیبا فرج زادگان از گروه پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و در بخش دستگاه های اجرایی پژمان روحی از شرکت گاز استان اصفهان معرفی و تقدیر شدند.
فناوران برگزیده استان اصفهان در سال 97 نیز در بخش فنی و مهندسی احمد کرمانپور در رشته مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان و در بخش پارک های علم و فناوری و مراکز رشد شرکت صدرا طرح و تجهیز اسپادانا از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان معرفی شدند.
دبیر علمی ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان اصفهان در این مراسم گفت: امسال در داوری های صورت گرفته برای انتخاب پژوهشگر و فناور برتر، کیفیت بر کمیت غلبه داشت و شاخص هایی مانند تاثیرگذاری پژوهش ها در استان و کشور، تمرکز بر مشکلات اصلی جامعه و وجود نداشتن بروندادهای بی اعتبار در کارنامه مد نظر بود.
رسول رکنی زاده با تاکید بر اینکه پژوهشگران کشورمان با امکانات محدود، کارهای درخشانی کرده اند، افزود: امیدواریم قدر و منزلت آنها بیش از پیش شناخته شود و صنایع و بخش های مختلف نیازهای خود را به آنها برای رفع مشکلات جامعه منتقل کنند.
وی انتخاب چهار پژوهشگر برتر کشور در سال 97 از اصفهان را مایه افتخار این استان خواند و خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان نیز در هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت رتبه برتر را کسب کرد.
 این مراسم به مناسبت هفته پژوهش و فناوری اما در چند روز پس از آن برگزار شد.
24 تا 30 آذر امسال به هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شد، شعار این هفته `پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی ` است.
اصفهان با حدود 170 دانشگاه و مرکز آموزش عالی و 280 هزار دانشجوی در حال تحصیل دومین استان دانشگاهی کشور است.
این استان همچنین تنها شهرک علمی و تحقیقاتی کشور را با 2 پارک علم و فناوری، 10 مرکز رشد و 500 شرکت دانش بنیان در خود دارد.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/81810/پژوهشگران-و-فناوران-برتر-استان-اصفهان-تجلیل-شدند
بستن   چاپ