پیام سپاهان
با حضور مدیرکل اداره ارشاد استان اصفهان؛
سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان افتتاح شد
پنجشنبه 6 دي 1397 - 00:43:15
پیام سپاهان - کاشان -سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان با حضور جمعی از مسئولان استان اصفهان و شهرستان کاشان و در میان استقبال بی نظیر مردم این شهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، عصر امروز سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان با حضور جمعی از مسئولان استان اصفهان و شهرستان کاشان و در میان استقبال بی نظیر مردم این شهر افتتاح شد.
شهردار کاشان در این مراسم اظهار داشت: ارزشمند ترین و موثرترین کتاب در جهان معجزه رسول اکرم (ص) یعنی قرآن کریم است که تا انتهای هستی راهنمای بشر خواهد بود و بر همین اساس باید به این کتاب آسمانی تاسی کرد.
سعید ابریشمی راد ضمن اشاره به سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان در مصلی بقیه الاعظم این شهرستان افزود: تلاقی این مکان مقدس با فرهنگ، هنر، کتاب و کتابخوانی بی دلیل نیست و می تواند مایه خیر و برکت برای مردم کاشان باشد و بر همین اساس باید این موضوع را به فال نیک گرفت.
شهردار کاشان ضمن اشاره به ورود شهرداری به حوزه فرهنگ و کتاب و کتابخوانی ابراز داشت: شهرداری ها یک نهاد اجتماعی است و نمی تواند در مورد فرهنگ عمومی بی تفاوت باشد، ما اعتقاد داریم هزینه کرد در حوزه فرهنگ و هنر و اجتماع برگشت پذیر و سودآور است.
وی زیربنای توسعه شهری را مبتنی بر زیرساخت های فرهنگی جامعه دانست و گفت: کتاب در جامعه به عنوان یک ابزار موثر در توسعه فرهنگ عمومی قلمداد می شود و قرآن کریم در بین تمامی کتب تاثیر بیشتری دارد.
ابریشمی راد با بیان اینکه تمامی جوامع پیشرفته دارای فرهنگ مکتوب است، افزود: انسان ها از طرق مختلف همچون شنیدن و دیدن می توانند به علم و آگاهی برسند در حالی که علم شفاهی به مرور زمان دارای انحراف می شود و بر این اساس ما برای اینکه جامعه فرهیخته داشته باشیم باید موضوع مستندنگاری را مدنظر بگیریم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/81820/سومین-نمایشگاه-سراسری-کتاب-کاشان-افتتاح-شد
بستن   چاپ