پیام سپاهان
صبحانه خلاق، رویداد مشترک 180 شهر جهان
جمعه 7 دي 1397 - 19:51:16
پیام سپاهان - "صبح خلاق" به عنوان یک رویداد فرهنگی-اجتماعی بعد از صرف صبحانه، در نشستی با حضور کارشناسی صاحب‌نظر در موضوعات از پیش مطرح شده توسط سران شرکت کننده شهرهای مختلف دنیا به سخنرانی می‌پردازد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، صبح امروز (جمعه) دومین رویداد صبح خلاق با همت جوانان خودجوش پیشرو در امر خلاق سازی شهر با حمایت مدیریت خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان که رابط اصفهان با یونسکو در شبکه جهانی "شهرهای خلاق"است در محل کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.
این رویداد بین المللی از سال 2008 تا به امروز با مشارکت 189 شهر دنیا برقرار است و اصفهان، به عنوان سومین شهر ایران بعد از حضور چهارساله تبریز و مشارکت بیش از یک سال تهران، به آن پیوسته است.
صبحانه خلاق، رویدادی به مشارکت گروهی از جوانان شهر است که با ایجاد شبکه‌ ارتباطی و آموزشی گسترده، جوانان شهر را در قالب فعالیت‌های رسانه‌ای و برپایی رویدادهای متنوع به سمت کارآفرینی و راه‌اندازی شرکت‌های نوپای فناوری سوق می‌دهد.
از جمله اتفاقات سلیقه‌ای که در این رویدادها رخ می‌دهد، اعلام حضور جوانان جویای کار است که با مشخصه‌های رنگی که در ابتدای رویداد به آنها داده می‌شود می‌توانند نظر کارفرمایان حاضر در این رویداد را به خود جلب کرده و کاریابی انجام شود.
به گفته یکی از متولیان این رویداد در اصفهان، تیمی متشکل از 20 نیروی جوان، پس از یک ماه تحقیق، فعالیت و تدارکات، هر ماه با حمایت نهادهای خصوصی و دولتی، این رویداد را در یک روز برگزار می‌کنند تا بتوانند در جهت تحقق "ایجاد ارتباط میان جامع خلاق " یک گام رو به جلو بردارند.
به گفته زمانی، موضوعات هر یک از این رویدادها، توسط هر شهری که به این مجموعه می‌پیوندد عنوان شده و هر شهر جدید، به ترتیب ثبت شده این موضوعات، اقدام به برقراری این نشست‌ها می‌کند و با این حساب اصفهان پس از تجربه امروز، حداقل 187 موضوع مختلف دیگر را پیش رو خواهد داشت.
موضوع دومین دور از رویدادهای "صبح خلاق" در جمعه اول دی ماه 97، "سُنت" بود که احسان حسینی، معماری که موفق به کسب جوایز بین‌المللی و داخلی است، از چگونگی نوآوری‌های درخشان در یک شهر یا جامعه‌ سنتی سخن گفت و با ذکر مثال‌هایی از نوسازی‌های صورت گرفته در اصفهان، به رویارویی سنت و مدرنیته در قاب شهری اصفهان سخنانش را به پایان رساند.
سخنرانی‌های 30 ثانیه‌ای حضار بعد از صبحانه و سخنرانی تخصصی هر رویداد یکی دیگر بخش‌های این رویداد است که متقاضیان بیان نظرات و ایده‌های شخصی در یکی از موضوعات خلاقیت شهری، آمادگی خود را در طول ماه به پایگاه‌های ارتباطی این مجموعه ارسال و تریبون ویژه ای را برای بیان ایده‌های خلاقانه خود دریافت می‌کنند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/81897/صبحانه-خلاق،-رویداد-مشترک-180-شهر-جهان
بستن   چاپ