پیام سپاهان
در چهاردهمین جشنواره ملی شیخ بهایی اصفهان؛
فرش فناوری زیر پای فناوران ایران پهن شد
شنبه 8 دي 1397 - 12:18:24
پیام سپاهان - برای نخستین بار در ایران، فرش فناوری (Tech Carpet) روز جمعه در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی فناوری شیخ بهایی در اصفهان پهن شد. در این برنامه، 20 نفر از فن آفرینان برتر کشور، تجربه ها و دستاوردهای علمی خود را در جمع رسانه ها، مردم و مسئولان ارائه کردند.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، مدیرعامل شرکت دانش بنیان "کیمیاگران رسام فارسی" در خصوص طرح خود، گفت: تولید ابزارهای مورد نیاز آموزشی ریاضی در دوره دبستان و متوسطه در سطح کشور و بین المللی با توجه به آخرین روش ها و کتب تالیف شده خارج از کشور و ارائه طرح نخستین پارک ریاضی به صورت کامل در خاورمیانه از طرح های شرکت کننده این دوره از جشنواره شیخ بهایی است.
علی باقری فرزانه با بیان اینکه در حال حاضر چهار مرکز پایلوت در تهران مشغول فعالیت در این زمینه هستند، افزود: نوآوری آموزش ریاضی باید به سمت آموزش در فضای آزاد باشد، به گونه ای که دانش آموزان با روش‌های بازی، تئوری های ریاضی را فرا بگیرند.
آموزش کسب و کارهای خانگی
مدیرعامل شرکت دانش بنیان "توسعه و تدبیر جوامع سلام (باسلام)"، گفت: در طرح طراحی و توسعه پلتفرم بازار خرید و فروش محصولات ایرانی شامل کسب و کارهای کوچک، خانگی و روستایی ایرانی به کمک ابزارهای اینترنتی این مجموعه امکان پذیر است.
محمدرضا آقایا اظهار کرد: باسلام برای افرادی که هیچ آشنایی با کسب و کارهای خانگی ندارند مفید است. به گونه ای که می توانند در خانه محصول خود را آماده و روش های کسب و کار را آموزش ببینند و وارد محیط کسب و کار شوند.
شناسایی فیلم توسط نرم افزار
مدیرعامل شرکت دانش بنیان "آداک ویرا ایرانیان رهجو" گفت: اپلیکیشن آویر محصول این شرکت مختص شناسایی فیلم توسط نرم افزار است که قادر به تشخیص فیلم (واقعیت افزوده ویدئویی)، ضبط حرکت انسان برای ساخت انیمیشن، تشخیص چهره و احراز هویت مبتنی بر تشخیص چهره است.
محمدعلی اخایی ادامه داد: آویر یک موتور نرم افزاری است و سخت افزاری آن می تواند در بستر شبکه ابری به راحتی در همه جا تهیه شود.
داروی درمان سرطان پستان
مدیرعامل شرکت دانش بنیان "آریوژن فارمد" گفت: تولید آنتی بادی منوکلونال نوترکیب دارویی تراستوزومب محصول این شرکت برای درمان سرطان پستان کاربرد دارد. 
امیر فرشچی با بیان اینکه سومین تولیدکننده این نوع داروها در دنیا هستیم، افزود: تولید داروها بر پایه سلول است که پس از فرمولاسیون قابل مصرف هستند. 
کنترل جرثقیل های بزرگ صنعتی
رییس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان "آژمان صنعت پژوهان نامدار اسپادانا"، گفت: طرح "طراحی و ساخت مسترسوئیچ دیجیتال جامع ویژه صنایع فولاد و ذوب فلزات" برای کنترل جرثقیل های صنعتی بزرگ استفاده می شود.
مهدی ترابیان اصفهانی ادامه داد: این طرح در شبکه توزیع برق موجب ارائه راهکار در خصوص بهبود تلفات شده است.
تولید شتاب دهنده درمان سرطان برای نخستین بار در ایران
مدیرعامل شرکت دانش بنیان "بهیار صنعت سپاهان" نیز، گفت: دستگاه شتاب دهنده خطی پزشکی در درمان سرطان کاربرد دارد که برای نخستین بار در ایران به تکنولوژی ساخت آن دسترسی پیدا کرده ایم.
فرید نجات بخش با بیان اینکه حدود 60 دستگاه فعال از این شتاب دهنده خطی در ایران فعال است، اظهار کرد: براساس استاندارد جهانی نیاز به 200 تا 300 عدد از این دستگاه در کشور داریم.
دسترس به محتوای سالم با کتابخانه تعاملی
مدیرعامل شرکت دانش بنیان "بینش پژوهان فن آور سپاهان" گفت: طراحی و ساخت پلتفرم محتوای تاملی با عنوان "کتابخانه تعاملی هزارافسان" محصول این شرکت است که به واسطه آن می توان به صورت رایگان و اشتراکی در هر کجا استفاده کرد.
فرهاد هاشمی با بیان اینکه یکی از دغدغه های والدین دسترسی فرزندانشان به محتوای سالم است، افزود: تلاش کرده ایم با کمک این طرح کمبود سرانه مطالعه کشور را بهبود ببخشیم. 
وی ادامه داد: این طرح بیش از 400 عنوان کتاب تعاملی دارد. در کمتر از 36 ساعت می توانیم محتوای کاغذی را به صورت کتاب تعاملی تبدیل کنیم که علاوه بر هزینه پایین، امکان کپی برداری ندارد.
تولید ترکیبات پلیمری دوستدار محیط زیست
مدیرعامل شرکت دانش بنیان "پارسا پلیمر شریف" گفت: این شرکت موفق به تولید ترکیبات پیشرفته پلیمری دوستدار محیط زیست شده است. 
سعید زکایی افزود: بازار هدف این طرح شرکت های داخلی صنایع خودرو، لوازم خانگی، لوله، کشاورزی و بسته بندی است.
کاهش مصرف انرژی لوازم خانگی قدیمی
مدیرعامل شرکت دانش بنیان "پدیده فناوران هوشمند کهربا" گفت: کار اصلی آن شرکت کنترل حرکت شامل الکترو موتور است. 
شهرام نصرتی با بیان اینکه این طرح در لوازم خانگی قدیمی کاربرد دارد، اظهار کرد: در راستای ارتقا محصولات قدیمی و کم بازده لوازم خانگی می توان با این طرح اصلاحاتی انجام داد که باعث کاهش مصرف انرژی می شود.
جلوگیری از سرقت طلافروشی ها با تولید مه غلیظ
مدیرعامل شرکت دانش بنیان "تابان گوهر نفیس" گفت: با کمک سیستم اطلاع رسانی آنلاین طلا که شامل یک مینی کامپیوتر تک منظوره است قابلیت اطلاع رسانی پیام ها و اطلاعیه ها در قالب نمایش عکس و فیلم را دارد.
سهیل ساعدی با بیان اینکه این طرح تاکنون در بیش از 6500 واحد صنفی استفاده شده است، تصریح کرد: تاکنون 17 استان کشور از این سیستم خریداری کرده اند.
وی محصول دیگر این شرکت را سیستم مه ساز امنیتی دانست و گفت: این سیستم در لحظه بروز خطر فعال شده و در کمتر از سه ثانیه با تولید حجم متراکمی از مه غلیظ، باعث از بین رفتن دید فرد مهاجم می شود. این مه هیچ ضرری برای افراد و طلای موجود در مغازه ندارد و 22 بار در سال امکان استفاده دارد. ماندگاری آن 45 دقیقه است و به صورت هوشمند با سرورهای اصلی متصل می شود. 
دستیابی به دانش بومی محصولات استراتژیک
مدیرعامل شرکت دانش بنیان "به آرین صنعت اصفهان" اظهار کرد: محصولات این شرکت با هدف بومی سازی محصولات استراتژیک است که مححقان این شرکت موفق به تولید روغن نورد سرد شده اند. 
محمد ریاحی منش خاطرنشان کرد: این محصول در زمان تحریم برای کارخانجات خوروسازی بسیار کاربرد دارد.
دستگاه اندازه گیری دما و فشار چاه های نفت و گاز
مدیرعامل شرکت "دانش بنیاد آریا ایرانیان" گفت: محصولات این شرکت در چاه های نفت و گاز و اندازه گیری دما و فشار در آنها کاربرد دارد.
حمیدرضا رفیعی زاده افزود: محصولی که برای نخستین بار در کشور تولید شود، فروش آن سخت تر است. اکنون پنجمین کشوری هستیم که در دنیا به این تکنولوژی دست یافته است.
دسترسی به اینترنت اشیا با پروتکل های ارزان تر
مدیرعامل شرکت دانش بنیان "راهبران اینترنت اشیا" گفت: یکی از چالش های هوشمندسازی نیاز به پروتکل های مختلف است. در حال حاضر این شرکت موفق به طراحی پروتکل های مختلف با هزینه منطقی تر و زمان کمتر شده است.
علی رحمان پور تصریح کرد: دانش فنی این طرح را به دست آورده ایم و در حال انتقال این دانش هستیم.
کاهش شاخص های اثربخشی بیمار با نرم افزار نظارت پرستاری
مدیرعامل شرکت دانش بنیان "سان طب کرمانشاه" گفت: موفق به تولید نخستین نرم افزار مدیریت نظارت پرستاری در کشور شده ایم.
محسن مسگریان با بیان اینکه این طرح سالانه 40 میلیون تومان صرفه جویی هزینه دارد، تصریح کرد: تاکنون 70 بیمارستان در کشور مجهز به این طرح هستند که به کمک آن شاخص های اثربخشی بیمار کاهش داده می شود. در طرح های دیگر این شرکت کنترل ایمنی بیمار و عفونت نیز محقق می شود. 
جلوگیری از قاچاق موبایل با طرح تجهیزات دارای سیم کارت (رجیستری)
مدیرعامل شرکت دانش بنیان "فناوری اطلاعات و ارتباطات مهیمن" گفت: طرح رجیستری سیم کارت ها با تمرکز بر استراتژی های حوزه امنیت و اطلاعات طراحی شده است و از قاچاق و از دست رفتن درآمد جلوگیری می کند.
عباس عسکری ساری افزود: به کمک این طرح تمام پلتفرم ها یکپارچه می شوند. دیتاهای این برنامه 6 تا 8 میلیارد در روز از نقاط مختلف جمع آوری می شود.
تولید و استخراج اسانس از گیاهان دارویی
مدیرعامل شرکت دانش بنیان "فناوری آتیه پویندگان اکسیر" گفت: با کمک طرح ساخت اندازه گیری کشش سطحی می توان بازار نفت را در اختیار گرفت و ارزآوری داشت.
علی زین العابدینی هزاوه اظهار کرد: طرح دیگر این شرکت تولید و استخراج اسانس از گیاهان دارویی است که با وجود هشت هزار گونه گیاهان دارویی در کشور در شرایط تحریم می تواند ثروت آفرینی کند.
تولید داروی عفونت زنان
مدیرعامل شرکت دانش بنیان "کشت و صنعت خرمان" گفت: این دارو هر سه نوع ویروس، قارچ و تک یاخته را هدف قرار می دهد.
علی نظر صالح نیا افزود: پس از 30 ثانیه از مصرف این دارو بیمار آرام می شود و امکان عود مجدد بیماری کاهش می یابد.
امنیت سایبری با سامانه بومی
مدیرعامل شرکت دانش بنیان "مهندس ارتباطی پیام پرداز" گفت: سخت افزار و نرم افزار محصول این شرکت قادر به کنترل حملات سایبری است. 
سید وحید نحوی با بیان اینکه محصول جدید قیمتی بسیار کمتر از نمونه خارجی دارد، تصریح کرد: این برنامه در بزرگترین مقیاس 3 میلیارد داده را در روز تحلیل و جلوی حملات سایبری را خواهد گرفت.
گندزدایی آب با الکترولیز نمک طعام
مدیرعامل شرکت دانش بنیان "بهین آب زاینده رود" گفت: با این فناوری در حوزه آب و محیط زیست امکان سلامت آب و بهداشت محیط زیست فراهم است. 
سعید سامانی مجد با بیان اینکه 200 سایت فعال در کشور وجود دارد، افزود: با کمک این طرح از واردات مواد شیمیایی خطرناک جلوگیری می شود که هزینه آن یک چهارم نمونه خارجی است.
به گزارش ایسنا، چهاردهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی و چهارمین المپیاد ملی طرح کسب و کار دانشجویی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دی‌ماه سال جاری توسط شهرک علمی و تحقیقاتی در دو بخش مسابقه‌‌ای شامل طراحان کسب و کار (دانشجویی و آزاد)، فن‌آفرینان و فرصت‌های سرمایه‌ گذاری و غیرمسابقه‌ ای شامل رویداد تِک کارپت، نمایشگاه، مذاکره با سرمایه گذاران، نقطه شروع ارتباط (نشا) و کارگاه های آموزشی دراصفهان برگزار شد.
کدخبرنگار:13037
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/81942/فرش-فناوری-زیر-پای-فناوران-ایران-پهن-شد
بستن   چاپ