پیام سپاهان
اوراق مشارکت اتوبوسرانی شهرداری اصفهان 300 میلیارد شد
یکشنبه 9 دی 1397 - 10:55:32 AM
ایسنا
پیام سپاهان- صبح امروز (یک‌شنبه)، در پی خوانش درخواستی از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان مبنی بر افزایش سقف اوراق مشارکت سازمان اتوبوسرانی، مصوب شد این اوراق از 239 میلیارد تومان به 300 میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

پیش از این در 13 آبان ماه سال جاری، طرحی در شورای اسلامی شهر اصفهان مصوب شده بود که اجازه می‌داد سازمان اتوبوسرانی، برای توسعه ناوگان اتوبوس تندرو (BRT) از دولت اوراق مشارکت خریداری کند. دولت متعهد شده است نیمی از مبلغ و سود این وام را بعد از خواب چهار ساله پرداخت کند.

کمی پیشتر، در مهرماه سال جاری نیز شهرداری اصفهان 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای فاز اول خط دو مترو را مصوب کرده بود که با اقدام امروز سهم اصفهان از منابع اوراق مشارکت به 800 میلیارد تومان رسیده است.

کوروش خسروی- عضو شورای، همانطور که پیش از این با دریافت 239 میلیارد تومان اوراق مشارکت مخالف بود، با افزایش سقف این رقم نیز مخالفت کرد. وی باور دارد دریافت اوراق مشارکت برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود و شهرداری را مقروض می‌کند.

از طرفی مهدی مقدری- دیگر عضو شورای اسلامی هرگونه هزینه برای حمل و نقل عمومی را سرمایه گذاری قلمداد می‌کند و تاکید دارد این هزینه در اتوبوس تندرو به مراتب از هزینه در مترو به صرفه‌تر و زود بازده‌تر است. 

علیرضا صلواتی- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تاکید می‌کند با توجه به نرخ تورم، بازپرداخت این وام بعد از دوره خواب، فشاری بر شهرداری نخواهد آورد و حتی اسقاط اتوبوس‌های فرسوده در چهار سال آینده می‌تواند این مبلغ را تامین کند.

این طرح با یازده موافق و یک مخالف تصویب شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/82061/اوراق-مشارکت-اتوبوسرانی-شهرداری-اصفهان-300-میلیارد-شد
بستن   چاپ