پیام سپاهان
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان:
اصفهاني ها 15ميليارد ريال براي بازسازي عتبات عاليات اهدا کردند
شنبه 11 شهريور 1396 - 6:54:52 PM
ايرنا
سپاهان نيوز - رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان اصفهان گفت: مردم اين استان از ابتداي امسال تاکنون 15 ميليارد ريال براي بازسازي عتبات عاليات اهدا کردند.
" مصطفي نوريان " در ديدار با آيت الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه و امام جمعه کاشان اظهارکرد: بر اساس سهميه بندي استان ها در ستاد بازسازي عتبات عاليات از سهميه 60 ميليارد ريالي استان اصفهان در سالجاري، 17 ميليارد ريال آن سهم کاشان است.
وي با اشاره به سبقه تاريخي، مذهبي و ولايتمداري مردم کاشان از اين شهرستان به عنوان يکي از بزرگترين شهرستان هاي استان اصفهان نامبرد و افزود: تاسيس ستاد بازسازي عتبات عاليات در اين شهرستان مغفول مانده است.
نوريان از تاسيس ستاد بازسازي عتبات عاليات در کاشان خبر داد و از آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه و امام جمعه کاشان فراهم نمودن زمينه تاسيس اين ستاد را خواستار شد.
وي با اشاره به توصيه و تاکيد رهبر معظم انقلاب مبني بر اينکه در ستاد بازسازي عتبات عاليات حتي از يک ريال بودجه دولتي استفاده نشود،گفت: يک هزارتوماني که پيرمرد و پيرزن با عشق و علاقه براي بازسازي عتبات عاليت مي پردازند، مايه خير و برکت است.
وي با بيان اينکه از 200 طرح تعريف شده در ستاد عتبات عاليات کشور تاکنون حدود 150 طرح اجرا شده است، يادآور شد: سهم استان اصفهان از اين طرح ها، 35 طرح است که از سال گذشته تاکنون بيش از 500 ميليارد ريال براي اجراي اين طرح ها هزينه شده است.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان اصفهان همچنين از افزايش موکب هاي استان اصفهان به 45 موکب در سال جاري خبر داد و گفت: اين رقم سال گذشته 20 موکب بود.
به گفته وي امسال 18 موکب به شهرستان کاشان اختصاص يافته است که براي هر يک از اين موکب ها، مدير، هيات امنا، روحاني و خادم تعيين شده و امور مربوط به صدور پروانه آنها نيز انجام شده است.
نماينده ولي فقيه و امام جمعه کاشان نيز در نشست عاشورا و کربلا را سرمايه بزرگي براي اسلام و شيعه دانست و گفت: دشمنان در طول تاريخ، تلاش زيادي کردند تا اين سرمايه عظيم را از بين ببرد.
آيت الله عبدالنبي نمازي اظهارکرد: دشمنان نه تنها به هدف شوم خود نرسيدند، بلکه حضرت امام حسين (ع) و کربلا هر سال در جهان در حال گسترش و توسعه است که پياده روي جمعيت ميليوني سراسر جهان در اربعين حسيني بيانگر آن است.
وي با اشاره به پياده روي ميليون ها زائر در اربعين حسيني، افزود: فرهنگ کربلا و عاشورا در افکار عمومي در حال توسعه و نهادينه شدن است و مردم به سپاهياني که روز عاشورا بايد به کربلا مي رفتند ملحق مي شوند چون نداي هل من ناصر ينصرني امام حسين در گوش تاريخ ماندگار شده است.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/8213/اصفهاني-ها-15ميليارد-ريال-براي-بازسازي-عتبات-عاليات-اهدا-کردند
بستن   چاپ