پیام سپاهان
ائتلاف بين المللي هشدار داد:
خبرنگاران از مجتمع غني سازي شهيد احمدي روشن نطنز بازديد کردند
شنبه 11 شهريور 1396 - 8:04:59 PM
ايرنا - سياسي
سپاهان نيوز - جمعي از خبرنگاران رسانه هاي گروهي از مجتمع غني سازي شهيد احمدي روشن نطنز بازديد کردند و در جريان فعاليت هاي اين مجتمع قرار گرفتند.
سخنگوي سازمان انرژي اتمي در جريان اين بازديدي که انجام شد، گفت: مدت ها بود که مي خواستيم مجموعه اي از اصحاب رسانه از تاسيسات هسته اي بازديد داشته باشند و خوشبختانه امروز، اين مهم حاصل شد و دوستان رسانه در جريان بازديد سوالات و ابهاماتي را که داشتند مطرح کردند.
بهروز کمالوندي ادامه داد: نکته مهم اين است مردم شريف ما بدانند فعاليت هاي هسته اي کشور بخصوص در بحث غني سازي بخوبي در حال پيشروي است و ما امروز با تمام محدوديت هايي که داريم دو سوم ماشين هايمان در حال کار هستند و بخش هاي مختلف مجتمع شهيد احمدي روشن در حال کار است.
وي افزود: صنعت هسته ‌اي کشور بخوبي کار خود را پيش مي برد و ما بر اساس برنامه اي که داريم و به آژانس نيز آن را اعلام کرده ايم، کار خود را پيش مي بريم.
سخنگوي سازمان انرژي اتمي ادامه داد: راکتور آب سنگين ما کار را به خوبي انجام مي دهد و سالي 20 تُن توليد داريم .
کمالوندي يادآور شد: خوشبختانه بازار بين المللي خوبي داريم و بسياري از کشورها طالب خريد آب سنگين ايران هستند که اين به دليل کيفيتي است که دارد و امروز شاهديم روسيه و آمريکا از خريداران آب سنگين ما هستند.
سخنگوي سازمان انرژي اتمي گفت: نکته مهم اين است که افکار عمومي بدانند که صنعت هسته‌اي بخوبي کار خود را پيش مي برد و ما بر اساس برنامه اي که داريم و به آژانس هم اعلام کرديم کار خود را پيش مي بريم و امروز ماشين هاي نسل جديد ما در حال تکامل هستند و در بازه زماني پيش بيني شده به توليد انبوه خواهند رسيد.
کمالوندي تصريح کرد: در حوزه هاي ديگر همچون پزشکي که محدوديت نداشتيم کار در حال پيشرفت است.
وي همچنين در خصوص طرح مسايل درباره بازديد از تاسيسات نظامي ايران گفت: ما بارها گفته ايم هرگونه بازيد بايد در چهارچوب برجام، پادمان و پروتکل‌ هاي آژانس باشد و اينطور نيست که هر وقت بخواهند بتوانند بازديد داشته باشند و اينها صرفا بحث ‌هاي رسانه اي است.
کمالوندي ادامه داد: متاسفانه برخي رسانه هاي داخلي هم اين مسأله را تکرار کردند که البته بهتر بود اشاره به منبع آن که تحليل آسوشيتدپرس بود مي کردند و نه اينکه آن را مستقيم منتسب به آقاي " آمانو" ( رئيس آژانس بين المللي انرژي اتمي) مي کردند.
وي اضافه کرد: ما با دقت مسايل را پيگيري مي‌کنيم و اينطور نيست که آژانس بخواهد کاري را خودسرانه و يکطرفه انجام دهد، چرا که معمولا ما اطلاعاتي را به آنها مي دهيم و آن اطلاعات راستي آزمايي مي شود و اگر آنها ابهامي داشته باشند آن را مطرح کرده و ما قطعا پاسخ خواهيم داد.
معاون رييس سازمان انرژي اتمي گفت: ممکن است آنها سوالاتي داشته باشند که اين ظن را تقويت کند که ايران در حال فعاليت هاي نادرست هسته اي است و در آن صورت ممکن است تقاضاي دسترسي داشته باشند.
کمالوندي تصريح کرد: با توجه به اينکه ديگر براي آژانس مطلبي پوشيده نيست و ابهامي نمانده است و اينکه بخواهند داستان پردازي کنند و بر اساس مطالب و ذهنياتي بخواهند ايران را متهم به برخي فعاليت هايش هسته اي کنند صرفا بازي رسانه اي است و رسانه هاي ما بايد در اين زمينه هشيار باشند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/8215/خبرنگاران-از-مجتمع-غني-سازي-شهيد-احمدي-روشن-نطنز-بازديد-کردند
بستن   چاپ