پیام سپاهان
نخستین دستور اجتماعی خداوند به پیامبر(ص) اقامه نماز جماعت بود
دوشنبه 10 دی 1397 - 10:42:20 AM
ایسنا
پیام سپاهان- حجت‌الاسلام رنجبر در خصوص نماز و احیای آن، اظهار کرد: نخستین راه توجه نوجوان به نماز آگاهی بخشی به خانواده‌ها برای اقامه و احیای نماز در مقابل نوجوان است و باید در دستور کار خانواده قرار گیرد.

وی افزود: اگر خانواده به جایگاه مهم نماز در اسلام پی برد و اولویت خود را نماز قرار دهد مطمئن باشید نوجوانی که از این خانواده وارد اجتماع می‌شود فردی با نماز خواهد بود و ناهنجاری‌های کمتری را در جامعه به وجود خواهد آورد.

رنجبر تصریح کرد: محور اصلی باید خانواده باشد تا نوجوان آماده عمل به فرایض دینی به خصوص نماز باشد، آثار نماز، چرایی نماز و جایگاه نماز در دنیا و آخرت باید برای پدر و مادر توضیح داده شود تا بتوانیم کل خانواده را به این مهم سوق دهیم، اگر پدر و مادری کاهل به نماز بودند نباید توقع داشته باشیم فرزند خانواده نماز خوان باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: همان‌طور که خانواده در صورت ضعف فرزند در دروس مدرسه معلم خصوصی و یا مشاوره می‌گیرد در اثر نماز هم باید مشورت بگیرند تا راهکار ترویج نماز را در خانواده به صورت علمی و عملی یاد بگیرند و به صورت صحیح انجام دهند، این مورد در بسیاری از خانواده‌ها هنوز اتفاق نیفتاده و برای همین عده‌ای از دانش آموزان نسبت به نماز کاهل هستند.

وی با بیان اینکه سه راهکار برای ترویج نماز وجود دارد، گفت: نماز باید اول وقت خوانده شود، بسیاری از خانواده‌ها اول وقت نماز نمی‌خوانند و باید در مقابل کودک اول وقت به صورت مداوم خوانده شود، دوم اینکه نماز را به صورت جماعت بخوانیم، باید بچه ببیند پدر و مادر برای رفتن به جماعت وقت می‌گذارند و جدی هستند، پس بچه هم یاد می‌گیرد که نماز اصل مهمی است و راهکار سوم رفتن به مسجد است، باید خانواده برای رفتن به مسجد اهمیت قائل شود و با کودک خود پاکیزه به مسجد برود تا فرزند اجتماعی شود و هرگز نماز را ترک نکند.

رنجبر گفت: اگر این موارد مورد توجه عموم مردم و به خصوص خانواده که نقش مهمی در نماز خوان کردن نوجوانان دارد قرار گیرد جامعه از بسیاری از ناهنجاری‌ها در امان خواهد بود. به نظرم نخستین حوزه برای ترویج فرهنگ نماز خانواده است تا بتوانیم این فریضه را در روح و روان کودک جاری کنیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/82165/نخستین-دستور-اجتماعی-خداوند-به-پیامبر(ص)-اقامه-نماز-جماعت-بود
بستن   چاپ