پیام سپاهان
کارشناس آسیب‌های اجتماعی: پکیج‌های آموزشی به روز رسانی نمی‌شود
سه شنبه 11 دي 1397 - 19:34:37
پیام سپاهان - کارشناس آسیب‌های اجتماعی معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: متاسفانه در آموزش و پرورش پکیج‌های آموزشی به روز رسانی نشده و نیروهای متخصص و آموزش دیده هم هستند
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، شهریاری صبح امروز در میز گرد "در حاشیه آموزش" اظهار کرد: در بررسی آسیب‌های اجتماعی محیط‌های دانشجویی متوجه شدیم باید از آسیب‌های محیط‌های دانش‌آموزی آغاز کنیم. باید در برخی موارد بیشتر کار کنیم. 
وی ادامه داد: کمتر مشاوری می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند. مشاوران کمی در آموزش و پرورش وجود دارد اما همان مشاوران باید آموزش ببینند و کارگاه‌های آموزشی بگذرانند. باید بپرسیم دانش‌آموزانی که درگیر آسیب می‌شوند را چطور می‌شد به آنها کمک کرد.
این کارشناس آسیب‌های اجتماعی گفت: مدیران کتمان می‌کنند به بچه‌های بیش‌فعال دارند. مدیران می‌گویند دانش آموزان بیش فعال را ثبت نام نمی‌کنند و این مساله را افتخار می‌دانند. برخی مدارس برای ثبت نام مراحل بسیار سختی می‌گذارند و همین دانش‌آموزان را تحت فشار قرار می‌دهد. 
شهریاری ادامه داد: یک برچسب تیزهوش به دانش‌آموز می‌زنیم و همین برچسب سالها برای کودک مایه فشار و آسیب می‌شود. آسیب‌ها می‌تواند پیشگیری شود اما اطلاعات کافی وجود ندارد و پکیج‌های آموزشی به روز رسانی نمی‌شود. به مشاوران می‌گویند مبادا به دانش آموزان درباره فلان مساله حرف بزنی.
وی افزود: کودکان امروز در فضای مجاری حضور دارند و باید به صورت علمی به آنها برخورد شود تا دانش آنها مانع کنجکاوی شود. چقدر در آموزش و پرورش به تغییر نگرش و تغییر رفتار توجه می‌شود. باید از مشارکت‌های بین بخشی استفاده کنیم و آموزش و پرورش به تنهایی توان رفع مشکلات را ندارد. 
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/82253/کارشناس-آسیب‌های-اجتماعی--پکیج‌های-آموزشی-به-روز-رسانی-نمی‌شود
بستن   چاپ