پیام سپاهان
رئیس اتحادیه تولید و فروش مبل در اصفهان مطرح کرد:
واردات مبلمان لوکس در قالب بار دانشجو/رونق تعمیرات مبل در اصفهان
چهارشنبه 12 دي 1397 - 10:40:22
پیام سپاهان - رئیس اتحادیه تولید و فروش مبل در اصفهان با بیان اینکه برخی در رابطه با گمرک و با ترفندهایی همچون بار دانشجو اقدام به واردات مبلمان لوکس می‌کنند، گفت: درحالی‌که که خرید مبلمان حدود 70 کاهش یافته، تعمیر مبل در اصفهان 150 درصد نسبت به گذشته افزایش یافته است. 
حجت‌الله پورحقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، در خصوص وضعیت بازار مبل، اظهار کرد: متأسفانه تحریم‌ها و همچنین نوسانات نرخ ارز تأثیر منفی بر تولید و فروش مبل گذاشته، به نحوی که هر متر پارچه چینی به دنبال افزایش نرخ دلار از 12 هزار تومان به 45 هزار تومان رسید.
وی با اشاره به قبضه بازار مبل از پارچه‌های ترک، گفت: هر متر پارچه مبل ترک از 135 هزار تومان به بیش از 300 هزار تومان افزایش یافته، همچنین هر متر چوب راش مرغوب وارداتی گرجستان از سه میلیون و 200 هزار تومان به حدود 6 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است.
رئیس اتحادیه تولید و فروش مبل در اصفهان با انتقاد بر اینکه باوجود کاهش نرخ دلار، قیمت چوب کاهش نیافته است، تصریح کرد: متأسفانه تعرفه واردات چوب به صورت رابطه‌ای تعیین می‌شود و وزارت صنعت در این خصوص هیچ حمایتی از تولیدکننده نمی‌کند.
وی با تاکید بر اینکه اگر صادرات مبل از ایران رونق نگیرد، به‌طورقطع این صنعت به نابودی می‌رود، اظهار کرد: البته صادرات نیازمند بازاریابی و شناسایی نیازهای بازارهای هدف است و این کار برای تولیدکننده هزینه‌بر است. 
پورحقانی پیشنهاد داد: سفرای ایران در دیگر کشورها با نیازسنجی و شناخت سلیقه مشتریان می‌توانند به تولیدکنندگان مبل برای صادرات کمک کنند و شرایط صادرات را تسهیل کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تولید مبل داخل به استانداردهای بین‌المللی نزدیک است، تأکید کرد: با این شرایط تنها صادرات محدودی به اربیل عراق داریم و برخی شیخ‌نشینان عرب به صورت اندک مبل ایران را خرید می‌کنند.
رئیس اتحادیه تولید و فروش مبل در اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر واردات مبل از دیگر کشور نزدیک به صفر رسیده است، اظهار کرد: البته برخی در رابطه با گمرک و با ترفندهایی همچون بار دانشجویی اقدام به واردات مبلمان لوکس می‌کنند که به دلیل کاهش شدید قدرت خرید مردم، مشتریان این مبلمان گروه محدودی هستند.
وی همچنین به فعالیت بیش از 2000 واحد تولید و فروش مبل در اصفهان اشاره کرد و گفت: به دلیل افزایش شدید قیمت مبل حدود 70 درصد خرید مردم در بازار کمتر شده و 25 درصد واحدهای مبلمان اصفهان از ابتدای امسال تاکنون تعطیل شده‌اند.
پورحقانی تصریح کرد: در شرایطی که خرید مبلمان کاهش یافته، مردم روی به تعمیر مبلمان قدیمی خود آورده‌اند و شاید تعمیر مبل در اصفهان 150 درصد نسبت به گذشته افزایش یافته است.
کدخبرنگار: 13036
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/82319/واردات-مبلمان-لوکس-در-قالب-بار-دانشجو-رونق-تعمیرات-مبل-در-اصفهان
بستن   چاپ