پیام سپاهان
گلزارهای شهدا تیران و کرون ثبت ملی می شود
جمعه 14 دي 1397 - 16:27:59
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران تیران و کرون گفت: تمامی گلزارهای شهدا این شهرستان تا پایان سال آینده در فهرست آثار ملی قرار می گیرد.
مهرداد حسن پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح ثبت ملی و جهانی گلزارهای شهدای کشور آغاز شده است و گلزار شهدای این منطقه شماره ثبت می گیرند.
وی بیان کرد: تا پایان امسال پنج گلزار شهدا که شاخصه های لازم ثبت ملی را دارد به ثبت می رسد و بقیه در سال آینده انجام خواهد شد.
رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران تیران و کرون با اشاره به اینکه 42 گلزار شهدا ساماندهی شد، خاطرنشان کرد: کارساماندهی گلزارهای شهدا از 10 سال پیش آغاز شده و تاکنون افزون بر یکصد میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
به گفته وی در زمان حاضر ساماندهی مجدد این مراکز در حال انجام و برای ثبت ملی آماده می شود.
وی با بیان اینکه در تعدادی از گلزارهای شهدا روستاها افراد غیر شهید خاکسپاری شده است، گفت: یکی از مهمترین چالش های این حوزه خاکسپاری افراد غیرشهید در گلزارهای شهداست که باید این موضوع ساماندهی و قبور آن ها بر اساس اصلاحات از این مراکز جدا شود.
حسن پور با بیان اینکه گلستان های شهدا یکی از مهمترین مراکز فرهنگی و دینی کشور به شمار می رود، افزود: ثبت ملی و جهانی این مراکز دینی در انتقال مفاهیم ایثار و شهادت و حفظ ارزش های انقلاب موثر است.
ثبت ملی و جهانی گلزارهای شهدا از سال 93 در کشور آغاز شده که اخیرا کلستان شهدای اصفهان به ثبت رسیده و در شهرستان ها این کار در حال انجام است.
تیران و کرون با با بیش از 72 هزار نفر جمعیت دارای 300 شهید و 218 جانباز بالای 28 درصد است و پنجم اسفندماه نیز به عنوان روز ایثار وشهادت این شهرستان نامگذاری شده است.
7131/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/82459/گلزارهای-شهدا-تیران-و-کرون-ثبت-ملی-می-شود
بستن   چاپ