پیام سپاهان
صبح امروز؛
دستگاه توزیع متادون در دانشگاه نجف‌آباد رونمایی شد
جمعه 14 دي 1397 - 16:28:44
پیام سپاهان - از دستگاه خودکار مدیریت و توزیع روزانه داروی متادون که به همت جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد طراحی و ساخته شده است، رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، صبح امروز( پنج شنبه) این دستگاه که برای نخستین بار در کشور و جهان طراحی و ساخته شده است، با حضور داود ثمری مدیرکل توسعه فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کشور، روسای دانشگاه های آزاد اسلامی استان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد رونمایی شد.
استاد مشاور طرح تولید و ساخت دستگاه توزیع متادون در آیین رونمایی از این دستگاه، گفت: این دستگاه با تلاش جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برای مدیریت توزیع داروی متادون در کشور طراحی و ساخته شده است.
حمید منتظرالقائم با اشاره به قابلیت های این دستگاه تصریح کرد: این دستگاه قابلیت برطرف کردن مشکلات ایجاد شده حین توزیع متادون برای بیماران، جلوگیری از صفوف طولانی در مراکز توزیع و کاهش انتقال بیماری های واگیردار را دارد. علاوه بر این امکان تنظیم و تجویز مقدار دقیق مصرف برای هر بیمار بدون نیاز به ارتباط حضوری با پزشک را نیز دارد.
وی با بیان اینکه این دستگاه در زندان های کشور کاربرد دارد، تاکید کرد: این دستگاه پیش از این در زندان یزد آزمایش شده و از نظر عملکرد مورد تایید است.
منتظرالقائم با بیان اینکه پیش از این متادون بصورت دستی به بیماران تزریق می‌شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با کمک این دستگاه امکان انتقال بیماری های واگیردار در بین معتادان کاهش پیدا می کند.
حل مسائل روز جامعه رسالت دانشگاه های کشور است
مدیر کل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی کشور در این مراسم گفت: در تمام دانشگاه های کشور پژوهشگران برجسته ای وجود دارند که این ویژگی را باید به فال نیک گرفت.
داود ثمری با اشاره به شعار توسعه کارآفرینی ارزشمند در کشور، اظهار کرد: هدف دانشگاه حمایت از طرح های تولیدی این چنین است. دانشگاه محل تولید این محصولات است که می تواند در صنعت استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: رسالت دانشگاه حل مسائل روز جامعه است که باید در این راستا گام بردارد.
ثمری افزود: بزرگترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی جوان آن است. امیدواریم روزبه روز شاهد موفقیت های بیشتر از جانب نیروی انسانی جوان در دانشگاه های کشور باشیم.
مدیر کل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی کشور بر لزوم حمایت های مسئولان از حوزه های دانش بنیان در کشور تاکید کرد و گفت: مسئولان باید با کمک های خود زمینه رشد این حوزه را فراهم آورند. 
دستگاه توزیع متادون مشابه خارجی ندارد
دانا رمضانی، یکی از دانشجویان طراحی و ساخت دستگاه خودکار توزیع متادون نیز در این مراسم گفت: پروژه ساخت دستگاه توزیع متادون یک پروژه مشترک میان رشته ای بین رشته های فنی مهندسی، برق و کامپیوتر است که در راستای رفع نیازها و معضلات کشور گام برداشته است.
وی تاکید کرد: به کمک این دستگاه بیمار شبانه روز قادر به استفاده است. علاوه بر اینکه این دستگاه هیچ نمونه خارجی مشابه ندارد و برای نخستین بار در دنیا در واحد نجف آباد طراحی و ساخته شده است.
به گزارش ایسنا، دستگاه خودکار مدیریت و توزیع داروی متادون صبح پنج شنبه با حضور داود ثمری- مدیر کل توسعه فناوری دانشگاه آزاد کشور، روسای دانشگاه های ازاد استان و مسئولان دانشگاه آزاد نجف آباد رونمایی شد.
بامداد کیانمهر دانشجوی مهندسی رباتیک، دانا رمضانی از رشته مهندسی برق، آرش حاجی رحمانی از مهندسی کامپیوتر و مهرداد کیانمهر دانشجوی مهندسی پزشکی تیم دانشجوئی و از اعضای تیم طراحی این دستگاه هستند.
کد خبرنگار:13037
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/82466/دستگاه-توزیع-متادون-در-دانشگاه-نجف‌آباد-رونمایی-شد
بستن   چاپ