پیام سپاهان
کمک به تجاری سازی ایده‌‌های جوانان در جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران
جمعه 14 دي 1397 - 16:28:45
پیام سپاهان - هفتمین دوره جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی آزاد از تاریخ 14 تا 16 اسفند ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، دبیر اجرایی هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی بعدازظهر امروز(پنج شنبه) در نشست خبری در دانشگاه آزاد نجف آباد، اظهار کرد: هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران با 15 محور علمی شامل موضوعات پزشکی، علوم‌ دارویی، شیمی، فیزیک و هسته‌ای، نفت، گاز و پتروشیمی، مواد و متالوژی، پلیم، صنایع‌غذایی، برق، فیزیک و هسته ای، مکانیک و هوافضا، کشاورزی و منابع‌ طبیعی، عمران، کامپیوتر و فناوری اطلاعات، نساجی و معماری و بخش سایر موضوعات برگزار می‌شود.
احسان روحانی با تاکید بر اینکه این جشنواره با هدف آماده سازی فضایی برای معرفی مخترعان و مبتکران کشور و معرفی ایده ها و محصولات آنها برگزار می شود، تصریح کرد: مهلت ارسال اختراعات به دبیرخانه جشنواره تا اول بهمن ماه سال جاری است، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه این جشنواره مراجعه کنند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت در این جشنواره برای تمام دانشجویان، صنعتگران و دانش‌آموزانی که اختراع ثبت شده دارند، مجاز است.
روحانی تصریح کرد: در بخش‌های جنبی جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران، نمایشگاه محصولات و ایده‌ها، سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.
حضور صنایع و شرکتهای دانش بنیان در هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران
دبیرعلمی هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی نیز از حضور صنایع بزرگ و شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: یکی از مزایای این جشنواره دعوت از مدیران صنایع مختلف و شرکت های موفق دانش بنیان برای شرکت در جشنواره است تا از این طریق امکان ارتباط مستقیم مخترعان و صاحبان صنایع و شرکت ها فراهم شود و مخترعان بتوانند از تجربه های موفق این شرکت ها در امر تجاری سازی اختراعات خود بهره مند شوند.
حامد قمی اظهار کرد: همچنین به منظور ارتقای سطح آگاهی مخترعان و شرکت کنندگان سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی مختلفی از قبیل آشنایی با مالکیت فکری و ثبت اختراع داخلی و خارجی، جستجو و تحلیل پتنت، تجاری‌سازی و بازاریابی پتنت و فناوری، طرح کسب و کار و ایجاد شرکت دانش بنیان، اعتبارسنجی ایده ها و اختراعات برگزار می‌شود.
حمایت از نوآوری‌های مخترعان اولویت راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی
رییس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد نیز در این نشست خبری با بیان اینکه حمایت از ایده‌ها و نوآوری‌های مخترعان و مبتکران یکی از اولویت راهبردی در دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار کرد: توجه به این راهبرد مهم و اساسی می‌تواند تحولات مهمی در زمینه کاربردی کردن دانش و پژوهش دردانشگاه رقم بزند.
امیررضا نقش افزود: لازمه اتصال اضلاع مثلث علم، فناوری و اقتصاد، تبدیل دیدگاه مصرف‌کنندگی علم بر قدرت تولید‌کنندگی علم است که دانشگاه‌ها باید با گره‌زدن تحقیقات و پژوهش‌های خود به مسائل و نیازهای روز جامعه و صنعت به حاکمیت این رویکرد در محیط دانشگاهی کمک کنند.
به گزارش ایسنا، هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران با 15 محور علمی در تاریخ 14 الی 16 اسفندماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد برگزار می شود.
کد خبرنگار: 13037
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/82467/کمک-به-تجاری-سازی-ایده‌‌های-جوانان-در-جشنواره-مخترعان،-مبتکران-و-نوآوران
بستن   چاپ