پیام سپاهان
ليگ دسته دوم فوتبال باشگاه هاي کشور،
بيست و نهمين جشنواره تئاتر استان اصفهان آغاز شد
دوشنبه 13 شهريور 1396 - 10:36:45 PM
ايرنا
سپاهان نيوز - بيست و نهمين جشنواره تئاتر استان اصفهان دوشنبه با اجراي سه نمايش در تالار هنر و مجتمع فرهنگي و هنري استاد فرشچيان اصفهان آغاز شد.
حميد شهراني دبير اجرايي بيست و نهمين جشنواره تئاتر استان اصفهان گفت: در اين جشنواره که به مدت سه روز برگزار مي شود 10 نمايش از شهرهاي مختلف استان با هم رقابت خواهند کرد
گفت: امروز در اولين روز اين جشنواره نمايش هاي «٥٤مين سالگرد تولد خسرو مرادي» به کارگرداني مسعود نريماني از شهرستان اصفهان ، نمايش «ماهي‌هاي نه ماهي» به کارگرداني کوروش شمس از شاهين شهر و نمايش «شکلک» با کارگرداني علي قياسي از نجف آباد در سالن اصلي روي صحنه رفت.
وي افزود: فردا نيز سه نمايش «دو يک به نفع بارسلونا» به کارگرداني پويان عطايي از «به صرف شام» به کارگرداني مهدي رضايي از کاشان و «قرار» به کارگرداني فرزاد قاسمي از شهرستان لنجان به روي صحنه مي رود.
وي گفت: نمايش هاي «13» به کارگرداني هومن حيدري از اصفهان ، «هيچ کس رو محکم بغل نکن» به کارگرداني محمد جواد سجادي از نجف آباد، «چشم هاي بسته از خواب» به کارگرداني سيد مجتبي جدي از کاشان و«گربه‌اي در حوالي اين خانه» به کارگرداني هادي عسکري از کاشان نيز در روزآخر جشنواره 15 شهريور اجرا مي شود.
شهراني گفت: همچنين جلسه نقد و بررسي نمايش‌هاي روز نيز ساعت ٢١:١٥ در سالن سينما مجتمع فرهنگي هنري استاد فرشچيان برگزار مي‌شود.
بيست و نهمين جشنوارۀ تئاتر اصفهان از ١٣ تا ١٦ شهريور ماه ٩٦ در تالار هنر و مجتمع فرهنگي هنري استاد فرشچيان برگزار و مراسم اختتاميه اين جشنواره ١٦ شهريور ماه با حضور هنرمندان، مخاطبان هنرهاي نمايشي و ميهمانان جشنواره برگزار خواهد شد.
هنر نمايش در اصفهان سابقه چندصد ساله دارد و نمايش هاي کُمدي اصفهان در چهارباغ و اجراهاي مشهور در تماشاخانه هاي سپاهان خنده را بر لب هر تماشاگري مي نشاند.
در گذشته، تئاتر اصفهان بخصوص کمدي اين خطه در داخل و حتي خارج از کشور علاقه مندان خاص خود را داشت بگونه اي که در دهه هاي گذشته برخي گردشگران داخلي و حتي خارجي غير از ديدن آثار تاريخي و فرهنگي اصفهان، تماشاي تئاتر کمدي اين شهر را نيز در برنامه هاي سفر خود به اصفهان قرار مي دادند.
در سال هاي قبل از انقلاب مکتب نمايش هاي کمدي اصفهان با نام مرحوم «ارحام صدر» گره خورد که بعد از انقلاب نيز همچنان ادامه داشت.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/8330/بيست-و-نهمين-جشنواره-تئاتر-استان-اصفهان-آغاز-شد
بستن   چاپ