پیام سپاهان
نداشتن مهارت، اعتیاد و خیانت عامل مهم طلاق در تیران است
يکشنبه 16 دي 1397 - 13:48:41
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس اداره بهزیستی تیران و کرون گفت: نداشتن مهارت زندگی بین زوجین، خیانت های زناشویی و اعتیاد سه عامل مهم طلاق در تیران و کرون است.
اکبر حاجی عرب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نداشتن مهارت زندگی بین زوجین، خیانت های زناشویی و اعتیاد به مواد مخدر به ترتیب عامل 22 درصد، 21 درصد و 13 درصد یکصد واقعه طلاق یک سال گذشته در این شهرستان بوده است.
وی بیان کرد: عوامل فرهنگی، اختلافات خانوادگی، مسائل معیشتی، نبود محبت نسبت به همدیگر و ازدواج اجباری از دیگر عوامل در طلاق در این شهرستان می باشد که نقش این عوامل نسبت به سه عامل دیگر کمتر بوده است.
رئیس اداره بهزیستی تیران و کرون با بیان اینکه 83 درصد از متقاضیان طلاق دارای شغل و درآمد بوده اند، خاطرنشان کرد: مسائل معیشتی و اشتغال عامل مهم در جدایی زن و شوهر نیست و سازگاری با شرایط سخت اقتصادی در بسیاری از زوج های جوان وجود دارد.
وی آموزش مهارت زندگی و همسرداری را مهمترین عامل در پیشگیری طلاق و تقویت بنیان خانواده اعلام و اضافه کرد : شمار متقاضیان فراگیری آموزش های مهارت زندگی در گروه های مختلف سنی در این شهرستان نسبت به جمعیت و آسیب های اجتماعی کم است که باید در این حوزه دستگاه های مرتبط همکاری کنند.
حاجی عرب با اشاره به تصویب قانون ضرورت آموزش های پیش از ازدواج، گفت: از میان هشت ساعت آموزش پیش از ازدواج فقط 2 ساعت آن مربوط به مهارت های زندگی است که این مدت برای یک زندگی چندساله کفایت نمی کند.
وی وجود دوره های آموزشی پیش از ازدواج، در دوران زندگی، مهارت های اجتماعی نوجوانان و جوانان باید را لازم دانست و گفت: در این خصوص همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه ها لازم است.
در یک سال گذشته بیش از یکصد واقعه طلاق در تیران و کرون انجام شده است و طلاق و اعتیاد به مواد مخدر از مهمترین آسیب های اجتماعی مطرح در شهرستان است که توسط مسئولان دستگاه های مرتبط پیگیری می شود.
بر اساس آمار موجود در هشت ماهه نخست امسال 50 هزار و 912 ولادت و 15 هزار و 570 فوت و در نیمه ابتدایی سال جاری 16 هزار و 466 ازدواج و پنج هزار و 174 طلاق در استان اصفهان ثبت شد.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 72 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار گرفته است.
7131/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/83556/نداشتن-مهارت،-اعتیاد-و-خیانت-عامل-مهم-طلاق-در-تیران-است
بستن   چاپ