پیام سپاهان
به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان؛
همایش "دانشجوی امروز، کارآفرین فردا" در اصفهان برگزار می‌شود
یکشنبه 16 دی 1397 - 1:49:39 PM
ایسنا
پیام سپاهان - دبیر اجرایی همایش "دانشجوی امروز، کارآفرین فردا" گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان با همکاری مراکز زیرمجموعه خود، سلسله همایش‌هایی با رویکرد صنعت، مدیریت و کارآفرینی برگزار خواهد کرد.
  احمدرضا قاسمی پیش از ظهر امروز( یکشنبه) در نشست خبری همایش "دانشجوی امروز، کارآفرین فردا"، اظهار کرد: این مجموعه همایش ها در روزهای 20 و 27 دی ماه و 11 بهمن ماه سال جاری در قالب سخنرانی و ارائه پوستر برگزار می شود.
وی محورهای اصلی این همایش را معرفی رویکردهای نوین در تدوین رشته های مورد نیاز بازار کار، تبیین و تقویت عوامل تاثیرگذار در ارتقای سطح علمی و فنی افراد تاثیرگذار در صنعت کشور، تبیین دستاوردهای دانشگاه جامع علمی کاربردی در پرورش نیروی انسانی ماهر و کارآمد، شناسایی فرصت های کارافرینی و معرفی نقش دانشگاه علمی کاربردی در توسعه فضای کارافرینی معرفی کرد.
معرفی دانشگاه علمی کاربردی به جامعه درهمایش "دانشجوی امروز، کارافرین فردا"
دبیر اجرایی همایش "دانشجوی امروز، کارآفرین فردا" همچنین از امضای تفاهم نامه اجرای دوره های تکدرس و کوتاه مدت بین دانشگاه جامع علمی کاربدی و نظام مهندسی خبر داد و گفت: این تفاهم نامه با هدف ایجاد بستری مناسب برای ارائه دستاوردهایی در زمینه کارافرینی و ارتباط با جامعه و سازمان ها، معرفی فعالان و پژوهشگران در زمینه کارافرینی در صنایع مختلف و ارتقای سطح دانش، مهارت کارافرینی و ترویج فرهنگ کارافرینی در بین دانشجویان منعقد شده است.
قاسمی افزود: به موجب این تفاهم نامه که آموزش ضمن خدمت است، دوره های کوتاه مدت درسی جهت برطرف شدن نیاز آموزشی پرسنل نظام مهندسی مرتفع می شود. همچنین دانشجویان مراکز علمی و کاربردی تعدادی از واحدهای درسی را به صورت کارورزی و یا کاربینی در محیط واقعی کسب و کار و تحت نظارت سازمان به صورت عملی فرا می گیرند. 
ارائه 100 داستان موفقیت دانش آموختگان در قالب پوستر
وحید مومن زاده، نماینده مرکز علمی کاربردی گروه توسعه و سرمایه گذاری انتخاب با تاکید بر اینکه برطرف کردن نیاز آموزشی، مهارتی فلسفه وجودی دانشگاه علمی کاربردی است، اظهار کرد: هدف این همایش معرفی علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی در جامعه و تبیین فرهنگ این دانشگاه برای جامعه است.
وی خبر داد: 100 داستان موفقیت دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی در قالب پوستر در این همایش ها ارائه می شود و از هر مرکز یک نفر به ارائه دستاوردهای خود می پردازد. سه سخنران اصلی این همایش، رضا شجاع، عبدالوهاب ادب آوازه و غلامحسین عسکری هستند.
تقاضای بازار عامل تعریف رشته های مراکز علمی کاربردی
محسن بانک، مدیر مرکز علمی کاربرد خدمات علمی صنعتی اصفهان، اظهار کرد: در استان اصفهان 16 هزار دانشجو در 36 مرکز فعال دانشگاه های علمی کاربردی استان در زمینه های صنعت، مدیریت خدمات اجتماعی، کشاورزی و فرهنگ و هنر مشغول به تحصیل هستند که 80 درصد آنها شاغلند.
وی با بیان اینکه جامعه آشنایی لازم با فعالیت های دانشگاه علمی کاربردی را ندارد، گفت: در این سلسله همایش ها می خواهیم نقش دانشگاه را در پیشبرد اهداف مهارتی در جامعه نشان دهیم. 
بانک با تاکید بر اینکه دانشگاه علمی کاربردی تقاضا محور است، خاطرنشان کرد: 70 درصد آموزش های این مراکز کاربردی است و تفاوت دانشگاه علمی کاربردی با دیگر دانشگاه ها انعطاف پذیری آن و ارائه رشته بر اساس نیاز بازار است.
وی افزود: رشته های تحصیل در این مراکز بر اساس نیاز جامعه تدوین می شود. اگر تقاضا نباشد، رشته حذف می شود. به گونه ای که از 13 هزار و 500 کد رشته این دانشگاه در حال حاضر الان پنج هزار رشته فعال است. 
مشاوران شغلی مدارس و معلمان کارافرینی گروه هدف همایش
محمد گوهریان، مدیر مرکز علمی کاربردی عتیق نیز گفت: مشاوران شغلی مدارس و معلمان کارافرینی جامعه هدف این همایش هستنند. باید جوانان را از تنها درس خواندن خارج کنیم و به سمت آموزش مهارت های جامعه سوق دهیم.
اسماعیل کریمیان، معاون آموزشی مرکز علمی کاربردی ذوب آهن نیز گفت: دانشگاه علمی کاربردی با رویکرد دانشگاه کارافرین به توانمندی سازی دانشجویان مشغول است و ویژگی عمده این دانشگاه شغل محور بودن آن است.
محمدهادی درافشان، مرکز علمی کاربردی گروه توسعه صنعتی ماهان نیز گفت: در دانشگاه های علمی کاربردی دانشجو را بر حسب علاقه جذب می شوند. دانشجویان در ترم نخست با درسی به نام کاربینی با رشته انتخابی خود اشنا می شوند و در صورت علاقه ادامه می دهند.
به گزارش ایسنا، مجموعه همایش های "دانشجوی امروز، کارافرین فردا" به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان و مراکز زیرمجموعه آن در قالب سه همایش در روزهای 20 و 27 دیماه و 11 بهمن در اصفهان برگزار می شود.
 


http://www.sepahannews.ir/fa/News/83573/همایش-"دانشجوی-امروز،-کارآفرین-فردا"-در-اصفهان-برگزار-می‌شود
بستن   چاپ