پیام سپاهان
رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان اصفهان:
نمایشگاه بهره‌وری آب و انرژی در ساختمان برگزار می شود
يکشنبه 16 دي 1397 - 23:51:32
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: نمایشگاه بهره‌وری آب و انرژی در ساختمان، صنعت و حمل نقل با رویکرد حفاظت از محیط‌زیست برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، غلامحسین عسگری بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در صورتی که چاره‌ای برای اتمام انرژهای فسیلی نکنیم در آینده نزدیک برای نسل بعد چیزی باقی نخواهد ماند.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی از مردم و حتی مسئولان مشکل کمبود آب را جدی نگرفته و بعضا می‌گویند در فاصله چند کیلومتری از سطح زمین آب وجود دارد درحالی‌که این امر نشان‌دهنده بحران جدی است.
رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان اصفهان ادامه داد: باید یادآور شد که طی چند سال گذشته به ‌طور متوسط 40 متر آب زیرزمینی استان پایین رفته است که سبب فرونشست ساختمان‌ها به دلیل خشکی در سطح زاینده‌رود و برداشت از آب‌های زیرزمینی وهمچنین ایجاد زلزله خاموش در استان اصفهان شده است.
وی با اشاره به برگزاری همایش ملی ساختمان پایدار و انرژی گفت: سازمان نظام‌مهندسی با کمک اداره کل راه شهرسازی و وزارت راه شهرسازی همایش ملی ساختمان و پایداری را حول هشت محور برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا رسانده است.
وی بیان داشت: همایش ملی ساختمان و پایداری با محوریت قرار دادن مباحثی همچون مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان از تدوین تا اجرا، ساختمان پایدار صفر انرژی و انرژی پلاس، مدیریت مدل‌سازی و ممیزی انرژی در ساختمان‌ها، کاربرد انرژی‌ها تجدید پذیری در ساختمان‌ها از جمله این محورها است.
عسگری گفت: مصالح نوین ساختمانی در بهینه‌سازی مصرف انرژی و همچنین نقش ساختمان هوشمند در بهره‌برداری انرژی، معیارهای مصرف و رده‌بندی انرژی در ساختمان، نقش و جایگاه مردم و دستگاه‌های اجرایی در اجرا قوانین و مقررات حوزه انرژی در 26 و 27 دی‌ماه برای اولین بار در کشور برگزار خواهد شد.
وی افزود: پس از اتمام این همایش، 27 دی‌ماه جاری با کمک شرکت نمایشگاه‌های اصفهان، افتتاحیه نمایشگاه بهره‌وری آب و انرژی در ساختمان، صنعت و حمل نقل را با رویکرد حفاظت از محیط‌زیست خواهیم داشت که در آن از کلیه فناوری‌هایی که در حوزه آب، برق و گاز وجود دارد، رونمایی خواهد شد.
رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان اصفهان اظهار داشت: مقررات فعلی ساختمان که 20ساله پیش تصویب شده جوابگوی بحران‌های آب، انرژی، محیط زیست و تغییر اقلیم نیست به همین منظور برای توسعه پایدار، امکان رشد و توسعه خدمات مهندسی نیازمند تغییر و بازنگری مقررات ملی ساختمان و ساخت و ساز و بین المللی شدن قوانین هستیم.
وی با اشاره به اینکه در این همایش بدنبال این هستیم مقررات و آیین نامه‌ها را به چالش بکشیم و تفاهمنامه‌هایی امضا کنیم، افزود: در این همایش اساتید متخصص با اطلاعات نوین در عرصه ساختمان در پنل‌های تخصصی حضور دارند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/83628/نمایشگاه-بهره‌وری-آب-و-انرژی-در-ساختمان-برگزار-می-شود
بستن   چاپ