پیام سپاهان
بهره‌گیری از سمن‌ها، گردشگری را توسعه می‌دهد
دوشنبه 17 دی 1397 - 9:33:16 AM
ایسنا
پیام سپاهان- حمیدرضا تأملی  در جلسه کارگروه توسعه گردشگری و خدمات سفر در فرمانداری، اظهار کرد: استفاده از سمن‌ها و بخش خصوصی می‌تواند مشکل بخش گردشگری را حل و آن را توسعه دهد. میراث فرهنگی بداند با تکیه‌بر مسئولان دولتی و حضور آن‌ها اتفاق خاصی در حوزه گردشگری شهرستان صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: اداره‌های دولتی و خدمات رسان نقش پشتیبان را ایفا خواهند کرد و شوراها و شهرداران نقش اثرگذاری خواهند داشت که باید از آن‌ها بهره برد.

فرماندار اردستان تأکید کرد: نقش "آی تی" در توسعه شهرستان و معرفی جاذبه‌های گردشگری مهم و اثرگذار است که باید از آن استفاده لازم را کرد. هر حوزه و صنعتی اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده نکند موفق نخواهد شد.

تأملی ادامه داد: شهرستان از امکانات فراوان و مناسب گردشگری بر خوردار است و می‌تواند زمینه توسعه همه جانبه را در منطقه فراهم سازد. برند سازی بسیار مهم و اساسی است که با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی باید انجام شده و زمینه حضور مدیران آژانس‌های گردشگری فعال و مطرح را در شهرستان فراهم و از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد.

وی گفت: در بهمن‌ماه نمایشگاه‌های مختلف در اردستان، تهران و اصفهان از توانمندی‌ها و جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان برپا خواهد شد تا این منطقه به علاقه‌مندان شناسانده شود که با مسئولیت میراث فرهنگی و همکاری شهرداری‌ها خواهد بود.

شش اقامتگاه بوم گردی و هتل تا پایان سال در اردستان به بهره‌برداری می‌رسد

همچنین سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اردستان با بیان اینکه تا پایان سال 5 اقامتگاه بوم گردی و یک هتل توسط بخش خصوصی در شهرستان اردستان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در بحث زیرساخت‌های گردشگری نیازمند حضور قوی بخش خصوصی هستیم.

مهدی مشهدی افزود: در حال حاضر احداث و اجرای طرح توسعه پنج مجتمع بین‌راهی در شهرستان اردستان در دست اقدام است که میراث فرهنگی کار نظارت، صدور پروانه بهره‌برداری و اعطای وام‌های اشتغال را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه سه اقامتگاه بوم گردی، یک هتل، یک مهمانسرا و 12 رستوران و مجتمع بین‌راهی در اردستان وجود دارد گفت: تا پایان سال شش اقامتگاه بوم گردی و هتل تا پایان سال در اردستان به بهره‌برداری می‌رسد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/83644/بهره‌گیری-از-سمن‌ها،-گردشگری-را-توسعه-می‌دهد
بستن   چاپ