پیام سپاهان
باغداران استان مرکزی هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند
پنجشنبه 9 فروردين 1403 - 18:41:35
پیام سپاهان -

پیام سپاهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ صفری گفت: باتوجه به بارش باران و برف و نیز کاهش دما از روز‌های گذشته تدابیر لازم برای اطلاع رسانی به باغداران و گلخانه‌داران استان در نظر گرفته شد.
وی با اشاره به احتمال وقوع این شرایط در روز‌های آینده، افزود: باغداران و گلخانه‌داران باید از کود‌های آمینواسید قبل از وقوع سرما استفاده کنند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: همچنین برای پیشگیری از آسیب به گیاهان و درختان باید از کود‌هایی با پایه پتاسیم مخصوصا سولوپتاس قبل از وقوع سرما استفاده شود.
صفری تاکید کرد: کشاورزان و گلخانه‌داران باید از آبیاری باغات و هرس در این زمان خودداری کنند.
او گفت: روشن کردن آتش و ایجاد دود در مناطقی که کاهش قابل توجه دما واقع شود به منظور پیشگیری از سرمازدگی لازم است که باید انجام شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تاکید کرد: بازرسی سیستم‌های گرمایشی گلخانه‌ها و اطمینان از نبود نقص، بازرسی دستگاه ژنراتور و آمادگی برای استفاده، آماده سازی وسایل گرمایشی و تنظیم دمای گلخانه‌ها و سایر سالن‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌ها و بستن دریچه‌های سقفی و کنترل دریچه‌ها کناری گلخانه‌ها، کنترل و بازرسی پوشش گلخانه‌‎ها و تعمیر مناطق دارای پارگی و آسیب دیده و کنترل بادشکن‌ها و بادبند‌های گلخانه‌ها از دیگر مواردی است که باغداران و گلخانه‌داران باید مورد توجه قرار دهند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/836831/باغداران-استان-مرکزی-هشدار‌های-هواشناسی-را-جدی-بگیرند
بستن   چاپ