پیام سپاهان
محققان اصفهانی موفق به ساخت "اکچویتور پنوماتیکی" شدند
سه شنبه 18 دي 1397 - 13:08:09
پیام سپاهان - محققان یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به تولید و ساخت دستگاه اکچویتور پنوماتیکی شدند که در انواع تونل‌های آب‌رسانی، مترو و راه‌سازی به کار می‌رود.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناوران ایده پردازان سپهر مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، اظهار کرد: این دستگاه‌ها در پالایشگاه‌ها استفاده می‌شود که شیرهای گاز را از اتاق کنترل به صورت هوشمند به میزان مورد نیاز، باز و بسته می‌کند.
سعید سرمدی افزود: اکچویتور، نوعی موتور در شیرهای کنترل است، تأمین نیروی لازم به منظور باز و بسته کردن شیر و قراردادن آن در موقعیت مطلوب و متناسب با سیگنال ارسالی از طرف کنترلر است. اکچوایتورها در انواع مختلف نئوماتیکی، الکتریکی یا خود عملگر (Self Acting) موجود بوده و با توجه به وضعیت سیستم انتخاب و استفاده می‌شود.
وی با اشاره به مزایای استفاده از این دستگاه‌ها، گفت: به کمک این دستگاه، قابلیت دسترسی به شیر و یا لزوم کنترل آن از راه دور ممکن می شود و نیاز به قطع عملگر سیستم در موارد اضطراری از یک محل امن وجود دارد. علاوه بر اینکه مسایل ایمنی در استفاده از این روش رعایت می شود.
سرمدی تاکید کرد: دستیابی به دانش و تکنولوژی اکچویتورهای پناماتیک، مقابله با تحریم‌ها، جلوگیری از خروج ارز و استفاده از نیروی جوان در تولید محصول از جمله مزایای این طرح است.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: اکنون تعداد بسیار زیادی از این اکچویتورها ساخته و به تولید نیمه انبوه رسیده است. با توجه به تحریم‌ها و خروج ارز از کشور، این طرح 40 درصد صرفه جویی ارزی دارد.
به گزارش ایسنا، دستگاه "ساخت کاتررینگ دستگاه تی‌بی‌ام حفاری" محصول شرکت دانش بنیان فناوران ایده پرداز سپهر مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان از جمله طرح‌های رونمایی شده در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار است که موفق به دریافت رتبه PRL8نقره ای شده است. 
شرکت مهندسی فناوران ایده پرداز ســــپهر (سهامی خاص) از شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان است.این شرکت در زمینه طراحی و ساخت سامانه های هوایی و طراحی تکنولوژی ساخت قطعات و مجموعه های هوایی و صنعتی فعالیت می کند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/83732/محققان-اصفهانی-موفق-به-ساخت-"اکچویتور-پنوماتیکی"-شدند
بستن   چاپ