پیام سپاهان
مرکز مشاوره قبل از ازدواج در سمیرم افتتاح شد
سه شنبه 18 دي 1397 - 17:42:41
پیام سپاهان - اصفهان- مرکز مشاوره و دریافت گواهی قبل از ازدواج روز سه شنبه در آیینی به حضور جمعی از مسوولان در سمیرم افتتاح شد.
به گزارش ایرنا، مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم در مراسم آغاز به کار این مرکز افزود : مشاوره های پیش از ازدواج تا پیش از این تنها با شبکه بهداشت بود اما بعد از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع تغییر کرد.
علی اصغر صبوحی افزود: چهار نهاد تبلیغات اسلامی، قوه قضاییه، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی بعد از این مصوبه مسوول اجرای این طرح در مراکز مشاوره قبل از ازدواج هستند.
وی خاطرنشان کرد: هر زوج جوان بعد از انجام آزمایش های اولیه مانند تالاسمی باید با مراجعه به این مرکز در دوره فشره شش ساعته قبل از ازواج شرکت کند تا بعد از دریافت گواهی و تاییدیه بتواند نسبت به عقد و عروسی اقدام کند.
مدیر شبکه بهداشت سمیرم افزود: مشاور و کارشناس دادگستری شهرستان در این مرکز حضور دارد تا مسایل حقوقی و قضایی را به زوج های جوان یادآوری کند و به سوال های آنان پاسخ دهد.
صبوحی افزود: مسایل و موضوع های اخلاقی، دینی و روانشناسی نیز بر عهده کارشناسان و مشاوران بهزیستی و سازمان تبلیغات اسلامی است.
سرپرست فرمانداری سمیرم در این مراسم گفت: موضوع ها و موارد مشاوره بسیار گسترده است و به طور معمول افراد با اهداف گوناگونی به مرکز مشاوره مراجعه می کنند اما ازدواج مقوله ای فوق العاده مهم است که انجام چنین کارهایی قبل از انجام آن ضروری و لازم است.
محمدرضا عسگریان تصریح کرد : یک مشاوره صحیح و به موقع می تواند منجر به ازدواج و تشکیل خانواده ای پایدار و مستحکم باشد و از سوی دیگر جلوی ازدواج های مشکل دار را بگیرد.
به گفته وی، در شش ماهه اول سال گذشته350 مورد ازدواج و در شش ماهه ابتدای امسال 280 ثبت ازدواج داشته ایم که امیدواریم راه اندازی این مرکز باعث بالا رفتن آمار ازدواج و پایین آمدن طلاق در شهرستان باشد.
مرکز مشاوره قبل از ازدواج در محل درمانگاه سابق آیت الله طالقانی سمیرم آماده خدمت به شهروندان و زوج های جوان است.
سمیرم با افزون بر 100 هزار جمعیت ثابت و عشایری در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
7147/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/83756/مرکز-مشاوره-قبل-از-ازدواج-در-سمیرم-افتتاح-شد
بستن   چاپ