پیام سپاهان
دبیر جشنواره داستانی آب:
نخستین جشنواره داستانی آب در اصفهان کلید خورد
سه شنبه 18 دي 1397 - 17:43:27
پیام سپاهان - اصفهان- دبیر جشنواره داستانی «آب» گفت: نخستین جشنواره ملی آب به شکل ملی با محوریت داستانی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، سلمان باهنر پیش از ظهر سه شنیه، در آئین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره داستانی «آب» اظهار داشت: جشنواره داستانی آب با هدف ایجاد حساسیت در بین هنرمندان و نویسندگان که یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین اقشار جامعه هستند، برگزار می شود.
وی با بیان اینکه از حدود یک ماه پیش فراخوان برگزای این جشنواره داده شده است و تا پایان اسفند ادامه دارد، افزود: مجموعه آثار ارسالی به این جشنواره به صورت کتاب چاپ و در اختیار منابع و مسئولان مرتبط با حوزه آب قرار می گیرد تا عموم مردم از نگاه های متفاوت هنرمندان و نویسندگان به موضوع آب بهره ببرند.
دبیر جشنواره داستانی آب گفت: ایجاد مفهومی برای بازنمایی تصویر وضعیت منابع آب ایران در قالبی ادبی از محورهای جشنواره است و در دو بخش داستان و نزدیک داستان، روایت و زندگی نگاره برگزار می شود.
باهنر بیان داشت: در آثار ارسالی آب باید نقشی محوری داشته باشد به این معنا که داستان با مؤلفه‌های وضعیت منابع آب و نقش آب در زندگی و اقلیم مردمان گره خورده باشد.
برگزاری جشنواره در سه محور
وی گفت: این جشنواره محدودیتی برای داستان‌هایی که پیش از این کسب رتبه کرده یا در مجلات چاپ شده باشند ندارد و تنها محدودیتِ این جشنواره ممنوعیت ارسال آثاری است که در کتابی چاپ شده باشند و یا به هر نحوی مشمولِ حقوق ناشر باشند.
باهنر افزود : هر شرکت‌کننده می‌تواند بدون محدودیت هر تعداد داستان و روایت که دربرگیرنده‌ مضامین و اهداف محتوائی جشنواره باشد ارسال کند.
وی با اظهار اینکه شرکت کنندگان آثار خود را در سایت جشنواره در بخش نخستین جشنواره داستانی آب به آدرس www.esrw.ir بارگزاری کنند، افزود:جوایز به نفرات برتر هر بخش و به تفکیک جایزه در سه بخش حرفه‌ای، آماتور و کودک و نوجوان اهداء خواهد شد.
دبیر جشنواره داستانی آب بیان داشت: آئین اختتامیه این جشنواره با همکاری انجمن های ادبی، نویسندگان و شرکت آب منطقه ای اصفهان در هفته نخست اردیبهشت ماه سال 1398 برگزار می‌شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/83768/نخستین-جشنواره-داستانی-آب-در-اصفهان-کلید-خورد
بستن   چاپ