پیام سپاهان
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان خبر داد:
افزایش 472 میلیمتری بارش‌های چلگرد/حجم سد 9 درصد افزایش یافت
سه شنبه 18 دي 1397 - 17:43:28
پیام سپاهان - اصفهان- معاون بهره‌برداری آب منطقه‌ای اصفهان گفت: میزان بارشها در ایستگاه شاخص زاینده رود واقع در «چلگرد» تاکنون 591 میلی متر بوده در حالی که در مدت مشابه در سال گذشته 119 میلی متر ثبت شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حسن ساسانی پیش از ظهر سه شنبه در آئین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره داستانی «آب» اظهار داشت: وضعیت آب ذخیره شده در مخزن سد زاینده رود غم انگیز است.
وی با اشاره به اینکه حجم سد زاینده رود در نقطه ماکسیمم یک میلیارد و چهارصد میلیون متر مکعب است، ادامه داد: ذخیره کنونی سد زاینده رود 150 میلیون متر مکعب است.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان این که میزان بارش‌ها امسال به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است، افزود : میزان بارش ها در ایستگاه شاخص زاینده رود واقع در «چلگرد» تاکنون 591 میلی متر بوده است در حالی که در مدت مشابه در سال گذشته 119 میلی متر و در بلند مدت میزان بارش ها 512 میلی متر بوده است.
حجم آب سد زاینده رود نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 9 درصد افزایش یافت
وی ادامه داد: سال گذشته در بازه زمانی مشابه حدود 139 میلیون مترمکعب آب در مخزن سد ذخیره شده بود و این نشان دهنده افزایش حدود 9 درصدی حجم آب سد زاینده رود نسبت به سال گذشته است در حالی که متوسط بلند مدت این ذخیره حجم آب در سد زاینده رود 640 میلیون متر مکعب بوده است.
ساسانی گفت: تلاش بر این است در مدیریت مصرف قدم‌های قابل توجهی برداریم، یادمان باشد در منطقه‌ای زندگی می کنیم که بزرگترین عبادت در آن، بها دادن به آب این مایه حیات است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/83769/افزایش-472-میلیمتری-بارش‌های-چلگرد-حجم-سد-9-درصد-افزایش-یافت
بستن   چاپ