پیام سپاهان
13 میلیارد یوآن چین برای طرح قطار اصفهان - تهران تامین اعتبار شد
چهارشنبه 19 دي 1397 - 22:02:12
پیام سپاهان - اصفهان- استاندار اصفهان گفت: برای نخستین بار 13.6 میلیارد یوآن چین برای طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران تامین اعتبار شد که طبق قول پیمانکار مربوطه پایان سال 99 این طرح اتمام و به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز چهارشنبه در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی اصفهان افزود: مدت طولانی است که قطار سریع السیر تهران - اصفهان خواسته به حق مردم بوده که برای بهره برداری از این پروژه تلاش خواهیم کرد تا مردم در مدت زمان یک ساعت و 50 دقیقه به پایتخت کشور سفر کنند.
وی تصریح کرد: باید در راستای رقابت، تولید، صادرات و بازار تلاش کنیم در غیر این صورت دچار مشکل می شویم زیرا نباید کیفیت را فدای کمیت کرد.
رضایی با بیان اینکه بقای بازار نیازمند ورود همه جانبه است، تاکید کرد: باید امکانات را بسیج کنیم و برای مقابله با جنگ اقتصادی آماده شویم چرا که در شرایط نگران کننده تحریم های اقتصادی به سر می بریم.
استاندار اصفهان با بیان اینکه اگر آب نباشد حیات و اشتغال هم وجود ندارد، تصریح کرد: دولت روز یکشنبه بهترین مصوبه را برای اصفهان و رودخانه کارون در نظر گرفت و اگر این مصوبه 15 سال قبل به تصویب می رسید در زمان حال اصفهان با کمبود آب و خشکی زاینده رود مواجه نمی شد.
رضایی از بازگشایی آب در رودخانه زاینده رود از اوایل بهمن ماه سال جاری خبر داد و بیان کرد: با توجه به درخواست صنف کشاورزان به مدت محدود آب برای کشاورزی جاری می شود که مدت زمان بازگشایی باید توسط وزارت نیرو اعلام شود.
وی با بیان اینکه با تشکیل کمیسیون رفع موانع تولید در استانداری مشکلات را رصد می کنم، گفت: برخی از بانک ها مشکلاتی را برای تولید کنندگان ایجاد می کنند که به همین منظور دوشنبه هفته آتی در این زمینه با رییس بانک مرکزی جلسه ای خواهم داشت تا مشکلات در این زمینه مورد بررسی قرار بگیرد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه با توجه به شاخص های عدالت کشوری در بسیاری از ابعاد این استان عقب است، افزود: اشتغال استان 2.4 درصد از اشتغال کشوری عقب است.
به گفته وی، استان اصفهان در زمینه مسکن روستایی از شاخص های کشوری عقب است، به گونه ای که در برخی از استان ها شاخص مسکن روستایی تا 63 درصد هم می رسد اما این شاخص در استان 25 درصد است.
به گزارش ایرنا، تکمیل طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران یکی از برنامه های مهم ریلی استان اصفهان است که اعتبار 2 میلیارد و 600 میلیون دلار برای آن در نظر گرفته شده است. این پروژه 422 کیلومتر خط ریلی دارد که حدود 300 کیلومتر آن در استان اصفهان است.
9913/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/83866/13-میلیارد-یوآن-چین-برای-طرح--قطار-اصفهان---تهران-تامین-اعتبار-شد
بستن   چاپ