پیام سپاهان
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
تنها توان 30 درصد تجهیزات پزشکی را داریم
چهارشنبه 19 دي 1397 - 22:03:11
پیام سپاهان - رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه حجم بازار داروی ایران در سال حدود 16 هزار میلیارد تومان است، گفت: استان اصفهان ظرفیت سرمایه گذاری برای تولید منسوجات پزشکی دارد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، طاهره چنگیز عصر امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه صنایع و تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی اصفهان، اظهار کرد: از کارآفرینان، سرمایه گذاران و متولیان هنرپرور برای حضور بیشتر در عرصه تجهیزات و ملزومات پزشکی و تولید بیشتر این محصولات دعوت می کنم.
وی با بیان اینکه حجم بازار داروی ایران در سال حدود 16 هزار میلیارد تومان است، افزود: 97 درصد داروها با 70 درصد ریال در کشور تولید می شود. بازار تجهیزات پزشکی مصرفی 12 هزار میلیارد تومان است و تنها 30 درصد تجهیزات در کشور تولید می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه دو سوم باند و گاز و منسوجات پزشکی کل کشور در استان اصفهان تولید می شود، اضافه کرد: استان اصفهان ظرفیت سرمایه گذاری برای تولید منسوجات پزشکی دارد. سهم بازار داخل از 12هزار میلیارد تومان بازار لوازم آرایشی و بهداشتی کشور کمتر از 30 درصد است. 
چنگیز ابراز امیدواری کرد: سهم اصفهان در تولید تجهیزات پزشکی و ایجاد اشتغال در این زمینه به بیش از نصف ظرفیت موجود برسد و در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی حداقل به 50 درصد سهم تولید برسیم. 
وی با بیان اینکه امیدی به توسعه کشاورزی و صنایع آب بر در استان نیست، تاکید کرد: استان می تواند در عرصه تولید تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی توسعه یابد.
فرصت های سرمایه گذاری را از دست ندهیم
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم گفت: سلامت مردم به تجهیزات پزشکی وابسته است و باید با همفکری یکدیگر بتوانیم در برابر کمبودها و محاصره اقتصادی از سال جاری عبور کنیم.
حیدرعلی عابدی با بیان اینکه امیدوارم با تجدید تیم وزارت درمان و همیاری وزارت صنعت شاهد پشتیبانی باشیم، ادامه داد: موانعی در سر راه فعالان اقتصادی و متولیان وجود دارد و متاسفانه فرصت هایی مانند سرمایه گذاری آلمان ها در احداث بیمارستان را از دست داده ایم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مانع از دست رفتن فرصت ها شویم، تصریح کرد: با درایت استاندار و ایجاد هماهنگی در تیم اجرایی استان، می توان از مسئله اصفهان سرمایه گریز مبرا و به استان جاذب سرمایه تبدیل شویم. 
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/83872/تنها-توان-30-درصد-تجهیزات-پزشکی-را-داریم
بستن   چاپ