پیام سپاهان
با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت:
افتتاح آزمایشگاه جامع تحقیقات و مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کاشان
پنجشنبه 20 دي 1397 - 13:16:22
پیام سپاهان - اصفهان - آزمایشگاه جامع تحقیقات ومرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ساختمان جدید بخش های نوزادان و درمانگاه غربالگری سلیاک بیمارستان بهشتی با حضور معاون وزیر بهداشت امروز در کاشان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان امروز با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت آزمایشگاه جامع تحقیقات و مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ساختمانهای جدید بخش های نوزادان و مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) و درمانگاه غربالگری سلیاک در بیمارستان شهید بهشتی کاشان افتتاح شد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مراسم افتتاح آزمایشگاه جامع تحقیقات و مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به فعالیت مرکز رشد دانشگاه از سال 94 تاکنون اظهار داشت: برای گسترش اقدامات، فضای جدیدی به این مرکز اختصاص یافت و استقرار 13 واحد فناور در مرکز و تصویب 24 طرح فناوری شده، که 11 عدد از طرح ها به اتمام رسیده، از جمله اقدامات این مرکز است
حمیدرضا بنفشه تولید کیت استخراج DNA به روش نانو مگنت و تولید تجهیزات کمک آموزشی از جمله اطلس مغز انسان و سری کامل لام های آموزشی بافت شناسی و نرم افزار های کاربردی در حوزه فناوری سلامت از دیگر پروژه های این مرکز می باشد که در حال تجاری سازی است.
وی با اشاره به ثبت 8 پتنت در این مرکز اظهار داشت:دستگاه افزایش سرعت التیام زخم و تروکاتر تخصصی خروج کاتتر کافدار با اتصال بافتی، خشکبار بدون آفلاتوکسین با استفاده از روش های بیولوژیک و غیره از جمله آنها است.
افتتاح بخش های نوزادان و NICU بیمارستان شهید بهشتی کاشان
بخش های نوزادان و مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) در بیمارستان جتمع بیمارستان شهید بهشتی کاشان وجود داشته است اما در راستای ارائه خدمات با کیفیت و بهتر به شهروندان ساختمان جدیدی در این ارتباط احداث شده است.
در این ارتباط رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان ابراز داشت: برای این بخش ها دوازده میلیارد ریال از محل اعتبار دانشگاه در زیربنای 630 متر هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه این بخش ها دارای امکانات به روز و پیشرفته است، ادامه داد: ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به نوازادان نارس و بیمار از مهمترین ویژگی این بخش ها است.
درمانگاه غربالگری سلیاک در بیمارستان شهید بهشتی کاشان راه اندازی شد
در مراسم افتتاح درمانگاه غربالگری سلیاک در بیمارستان شهید بهشتی کاشان سرپرست این مجتمع بیمارستانی با بیان اینکه این درمانگاه برای حمایت، آموزش، درمان و پیگیری بیماری سلیاک راه اندازی شده است، ابراز داشت: برای تجهیز این درمانگاه 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزرات بهداشت هزینه شده است.
فاضل با بیان اینکه تمام اطلاعات بیماران بعد از تشخیص اولیه وارد سامانه کشوری می شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه این بیماری ژنتیکی است پیگیری های لازم در خانواده انجام می شود.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ادامه داد: بیماری سلیاک یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به پروتئینی به نام گلوتن موجود در گندم و جو است که علائم شایع گوارشی و غیر گوارشی متعددی دارد که منجر به عوارض جدی در بیماران می شود.
وی ادامه داد: این بیماری ژنتیکی است که در آن فرد توانایی هضم مواد غذایی حاوی گلوتن را از دست می‌دهد و برای ادامه حیات به رژیم‌های غذایی خاصی نیازمند است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/83905/افتتاح-آزمایشگاه-جامع-تحقیقات-و-مرکز-رشد-دانشگاه-علوم-پزشکی-کاشان
بستن   چاپ