پیام سپاهان
همکاری آموزشی دانشگاه علمی کاربردی و نظام مهندسی اصفهان
پنجشنبه 20 دي 1397 - 19:23:10
پیام سپاهان - در جریان برگزاری همایش "دانشجوی امروز، کارآفرین فردا"، تفاهم نامه اجرای دوره‌های تکدرس و کوتاه مدت بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان به امضا رسید. 
این تفاهم نامه با هدف ایجاد بستری مناسب برای ارائه دستاوردهایی در زمینه کارافرینی و ارتباط با جامعه و سازمان ها، معرفی فعالان و پژوهشگران در زمینه کارافرینی در صنایع مختلف و ارتقای سطح دانش، مهارت کارافرینی و ترویج فرهنگ کارافرینی در بین دانشجویان منعقد شده است. به موجب این تفاهم نامه که آموزش ضمن خدمت است، دوره های کوتاه مدت درسی جهت برطرف شدن نیاز آموزشی پرسنل نظام مهندسی مرتفع می شود. همچنین دانشجویان مراکز علمی و کاربردی تعدادی از واحدهای درسی را به صورت کارورزی و یا کاربینی در محیط واقعی کسب و کار و تحت نظارت سازمان به صورت عملی فرا می گیرند.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان پیش ازظهر امروز (پنج‌شنبه) در همایش "دانشجوی امروز، کارآفرین فردا"، اظهار کرد: در ایران بعد از آمریکا بالاترین تعداد مهندس و فارغ التحصیل را داریم و در این میان دانشگاه های علمی کاربردی علم و عمل را همزمان به دانشجو آموزش می‌دهند.
غلامحسین عسگری ادامه داد: آموزش های که بعد از فارغ التحصیلی به دانشجویان می‌دهیم با آموزش‌های دانشگاه علمی کاربردی مطابقت دارد. امیدواریم همکاری ما با دانشگاه علمی کاربردی بیشتر شود تا بتوانیم خواسته های بازار کار را به این دانشگاه‌ها انتقال دهیم.
بازرسی جوش نیاز جامعه امروز
رییس انجمن جوشکاری و آزمایش‌های غیرمخرب در ایران نیز در این همایش، گفت: بازرسی جوش برای اطمینان از قطعات و تجهیزات صنعتی و مطابقت آن‌ها با الزامات طرح، نقشه و کلیه عواملی که در کیفیت تاثیر می‌گذارند، ضروری است و باید در مرحله ساخت و نصب، بازرسی جوش انجام شود. 
عبدالوهاب ادب آوازه با تاکید بر اینکه در دنیای امروز بازرسی جوش نقش بسیار تاثیرگذاری دارد، تصریح کرد: نقش بازرسی جوش برای تشخیص و پایش سلامت قطعات است. در سازه‌های ساختمانی، صنعتی، فضایی و دریایی، جوش و بازرسی جوش وجود دارد. در سکوهای دریایی، مشعل‌های گاز سوز و پل‌های ارتباطی بین آنها که اغلب فلزی و لوله ای هستند و تمام آن‌ها جوش شده اند نیز بازرسی جوش نیاز است.
وی گفت: سازه‌های فضا کار در دنیا افزایش پیدا کرده است، از جمله این سازه‌ها استادیوم‌های ورزشی، برج رادیویی و ساختمان مترو است که به بازرسی جوش نیاز دارند و همچنین در حوزه حمل و نقل نیز بیشتر کارهای اقتصادی که به این حوزه ارتباط پیدا می‌کند به جوشکاری و بازرسی جوش نیاز دارند و ساخت مواد فلزی نقش اساسی دارد.
ادب آوازه تصریح کرد: در صنایع ریلی حدود 348 هزار کیلومتر اتصال جوش انجام شده که به بازرسی جوش نیاز دارند و همچنین نیاز به سیستم‌های نیمه خودکار و خودکار داریم که بتوانیم بازرسی انجام دهیم، زیرا بدون این سیستم ها بازرسی زمان زیادی می‌گیرد.
وی گفت: در زمینه ساخت خودروها، جرثقیل ها و در احداث تاسیسات بندری نیز جوش و بازرسی جوش نقش اساسی دارد. پالایشگاه های نفت به صورت گسترده از جوشکاری و بازرسی جوش استفاده می‌کنند، نیروگاه‌های انرژی فسیلی، آبی، خورشیدی، انرژی‌های تجدید پذیرو نیروگاه‌های اتمی نیز جوشکاری و بازرسی جوش نیاز دارند.
رییس انجمن جوشکاری و آزمایش‌های غیرمخرب در ایران با تاکید بر اینکه در دنیای امروز در موارد بسیاری به بازرسی جوش نیاز است، خاطرنشان کرد: مهندسی جوش نیاز به طراح جوش، هماهنگ کننده جوشکاری، تضمین کیفیت، بازرسان جوش و ... دارد. 
ادب آوازه ادامه داد: ایزو 3834 بازرسی جوش یکی از الزامات عمومی است که کارگاه های ساخت و سایت های نصب نیاز دارد.
به گزارش ایسنا، نخستین همایش از مجموعه همایش‌های "دانشجوی امروز، کارافرین فردا" به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان و مراکز زیرمجموعه آن در اصفهان برگزار شد. دو همایش دیگر از این مجموعه نیز 27 دی و 11 آذر برگزار خواهند شد. در این همایش، صد داستان موفقیت دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی در قالب پوستر ارائه شد و از هر مرکز یک نفر به ارائه دستاوردهای خود پرداخت. 
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/83943/همکاری-آموزشی-دانشگاه-علمی-کاربردی-و-نظام-مهندسی-اصفهان
بستن   چاپ