پیام سپاهان
سفیر هلند: کارکرد صحیح یک کشور در گرو افزایش اطلاعات است
پنجشنبه 20 دي 1397 - 23:04:18
پیام سپاهان - اصفهان - سفیر هلند در ایران گفت: دسترسی آزاد به اطلاعات به افزایش آگاهی جامعه می انجامد و در این صورت است که یک کشور کارکرد صحیح خود را انجام خواهد داد.
به گزارش ایرنا، "ژاک ورنر" عصر پنجشنبه در مراسم گشایش نمایشگاه عکس های منتخب مسابقه جهانی بنیاد 'وُرلد پرس فوتو' در موزه هنرهای معاصر اصفهان افزود: خبرنگاران و عکاسان، پدیدآورندگان اطلاعات و آگاهی در جامعه هستند، بنابراین حمایت و همکاری با آنان از سوی دولت ها، ضروری است.
وی با اشاره به نقش آگاهی های اجتماعی در ایجاد تغییرات مثبت و سودمند اضافه کرد: دولت ها باید حامی فعالیت آزادانه خبرنگاران و عکاسان باشند، زیرا بدون فعالیت فعالان رسانه ها، امکان آگاه بودن آحاد جامعه از بین می رود.
سفیر هلند در ایران که کشورش مؤسس بنیاد 'وُرلد پرس فوتو' است، گفت: این بنیاد بستری را فراهم می کند تا جریان آزاد اطلاعات شکل بگیرد.
نماینده بنیاد جهانی وُرلد پرس فوتو نیز در این مراسم اظهار داشت: این مجموعه تلاش می کند تا نمایشگاه های خود را در کشورهای بیشتری برگزار کند زیرا این کار به افزایش سطح آگاهی عمومی منجر خواهد شد.
'ایشا ایون' خاطرنشان کرد: در سال نخست برگزاری این نمایشگاه حدود300 قطعه عکس برای این بنیاد ارسال شد، اما در سال های اخیر70 تا 80 هزار قطعه عکس از سراسر جهان برای شرکت در این نمایشگاه به دست ما رسید.
نمایشگاه عکس های منتخب سه دوره مسابقه جهانی بنیاد 'وُرلد پرس فوتو'(World Press Photo) مربوط به سال های 2016 تا 2018 میلادی، عصر پنجشنبه در موزه هنرهای معاصر اصفهان برپا شد.
این نمایشگاه تا هشتم بهمن از ساعات 9 تا 13 و 16 تا 19 پذیرای علاقه مندان خواهد بود.
نمایشگاه عکس های منتخب مسابقه جهانی بنیاد 'وُرلد پرس فوتو' با مشارکت شهرداری و موزه هنرهای معاصر اصفهان و انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران برپا شده است.
141 قطعه عکس برگزیده این بنیاد مشتمل بر هشت زیر گروه با موضوعات ورزش، طبیعت، زندگی روزمره، خبر و محیط زیست در این نمایشگاه ارائه شده است.
وُرلد پِرِس فوتو، یک بنیاد مستقل و غیرانتفاعی مستقر در آمستردام هلند است که در سال 1955 فعالیت خود را آغاز کرد.
این بنیاد بدلیل برگزاری معتبرترین و بزرگترین مسابقه‌ سالانه‌ عکس خبری در جهان شهرت دارد.
6020/6027

http://www.sepahannews.ir/fa/News/83954/سفیر-هلند--کارکرد-صحیح-یک-کشور-در-گرو-افزایش-اطلاعات-است
بستن   چاپ