پیام سپاهان
سرانه ورزشی کاشان کمتر از سایر شهرستان های اصفهان است
پنجشنبه 20 دي 1397 - 23:04:55
پیام سپاهان - کاشان - فرماندار ویژه کاشان گفت: این شهرستان دارای 88 قهرمان ملی می باشد و ورزشکاران در بسیاری از رشته‌ها رتبه های نخست استان را دارند اما با تاسف سرانه ورزشی در مقایسه با شهرستان‌ها به نسبت پایین تر است.
علی اکبر مرتضایی پنجشنبه شب در همایش قدردانی از قهرمانان و حامیان ورزش کاشان با حضور وزیر ورزش و جوانان افزود: وجود 90 هزار دانش آموز و دانشجو، قرار گرفتن بین تهران و اصفهان به عنوان قطب های مهم ورزش کشور و در نظر گرفتن بحث گردشگری ورزشی، نشان دهنده ضرورت نگاهی ویژه به ورزش این خطه می باشد.
وی ارتقای جایگاه اداره ورزش و جوانان کاشان به معاونت مدیرکل را خواستار شد و افزود: نخستین خانه ورزش کشور سال 92 در روستای آزران از توابع این شهرستان راه اندازی شد و دهه مبارک فجر امسال نیز 76 خانه ورزش به بهره برداری می رسد.
فرماندار کاشان همچنین کمبود فضای ورزشی بانوان، نبود ساختمان اداری مناسب برای اداره ورزش و جوانان و هیات‌های ورزشی و ارتقا نیافتن سطح علمی مربیان به علت مشکلات مالی را از جمله مشکلات حوزه ورزش این شهرستان برشمرد.
نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: با وجود اینکه کاشان پس از اصفهان دومین شهرستان استان محسوب می شود اما در وزارت ورزش و جوانان با شهرستان های کوچک تفاوتی ندارد.
سید جواد ساداتی‌نژاد اضافه کرد: سرانه ورزشی کاشان به همراه فضاهای ورزشی آموزش و پرورش 30 سانتی متر می شود که این شهرستان را در رتبه بیست و چهارم استان اصفهان قرار می دهد.
وی در ادامه نیز کاشان را مردمی عنوان کرد و یادآور شد: 200 میلیارد ریال تا کنون از سوی حامیان برای ورزش این شهرستان هزینه شده است.
نزدیک به 300 هزار ورزشکار زن و مرد در قالب 50 هیات و یک هزار و 300 باشگاه ورزشی در استان اصفهان فعالیت دارند.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/83956/سرانه-ورزشی-کاشان-کمتر-از-سایر-شهرستان-های-اصفهان-است
بستن   چاپ