پیام سپاهان
در دومین همایش نقش عدالت مالیاتی در توسعه پایدار با محوریت دادرسی مالیاتی مطرح شد:
تعیین راهکار نوین برای بهبود ارزش افزوده
پنجشنبه 20 دي 1397 - 23:05:12
پیام سپاهان - مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: یقین دارم فعالان اقتصادی و تاجران به هیچ عنوان قصد ضربه به طبقه ضعیف جامعه را ندارند و تمام سازمان ها وشرکت ها باید همکاری کنند تا از فرارمالیاتی در بخش های مختلف جلوگیری شود
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، بهروز مهدلو اظهار کرد: سازمان مالیاتی با شعار سازمان محبوب در حال فعالیت است و برای رسیدن به این مهم، نیاز به رضایت مندی مالیات دهندگان دارد و لذا سازمان مالیات نحوه برخورد با ارباب رجوع و مالیات دهنگان را در اولویت قرار داده است.
مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اخذ عادلانه مالیات ادامه داد: در راستا عدالت مالیاتی اقدامات گسترده‌ای از جمله برگزاری جلسات گوناگون با فعالان اقتصادی، انجمن‌ها واتحادیه‌ها انجام و راه کارهایی برای آن‌ها درنظر گرفته شد علاوه براین ها همکاران من آمادگی دارند هر کجا که نیاز بود پاسخگو باشند.
وی با بیان اینکه در سال تولید ملی قرار داریم گفت: در این راستا، چندین مصوبه مطرح شد تا کمک های شایانی به تولید کنندگان ارائه کنیم و بدین منظور اختیاراتی به شهرستان ها واگذار کردیم تا تمرکز بیشتری داشته باشند و به مراکز استان ها مراجعه نکنند.
مهدلو با تشریح راهکارهای نوین سازمان مالیاتی تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور راهکار نوینی در راستای مشکلات ارزش افزوده در سازمان‌ها وشهرداری‌ها مطرح شد، که در نتیجه حل مشکلات را به دنبال داشت و این راهکار در استانداری به ثبت رسید.
مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان در خصوص همیاری رساندن به سازمان‌ها وشرکت‌ها گفت: سازمان مالیاتی این آمادگی را دارد که ایرادات موجود در سازمان‌ها وشرکت‌ها را با ارائه الگو‌های مناسب برطرف کند تا آن‌ها به موفقیت دست پیدا کنند.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه های ویژه در خصوص شرکت های بزرگ گفت: امسال در سازمان مالیاتی مقرر شد تمام اظهارنامه ها در سامانه‌های مربوطه جمع آوری شوند تا پرونده های که دارای ریسک بیشتری هستند مورد پیگیری قرار گیرند.
مهدلو با اشاره به صحبت های مقام رهبری در خصوص فرار مالیاتی تصریح کرد: دقت کنیم در فرار مالیاتی سه اتفاق مهم صورت می‌گیرد، اول این که منابع مالیاتی در اخیار دولت قرار نمی‌گیرد، دوم بحث افرادی هستند که از آنها سو استفاده می‌شود و سومین بخش کسانی هستند که با سودجویی از پرداخت مالیات فرار می‌کنند. 
مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان خاطر نشان کرد: یقین دارم فعالان اقتصادی و تاجران به هیچ عنوان قصد ضربه به طبقه ضعیف جامعه را ندارند و تمام سازمان ها وشرکت ها باید همکاری کنند تا از فرارمالیاتی در بخش های مختلف جلوگیری شود به علاوه شرایط خوبی را برای فعالین اقتصادی فراهم کرده‌ایم تا در وضع اقتصادی موجود کمتر متحمل ضربه های اقتصادی شوند.
به گزارش ایسنا-گفتنی است، در ادامه این همایش در خصوص کارگاه‌های تخصصی مالیاتی و دادرسی مالیاتی توضیحاتی داده و نتیجه این گزارشات در چند بخش گزارش شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/83959/تعیین-راهکار-نوین-برای-بهبود-ارزش-افزوده
بستن   چاپ