پیام سپاهان
با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان؛
خانه موزه توسعه ایران در آران و بیدگل افتتاح شد
پنجشنبه 20 دي 1397 - 23:05:23
پیام سپاهان - آران و بیدگل- خانه موزه توسعه ایران پنجشنبه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان ، دکتر رنانی و تقی آزاد ارمکی اقتصاددان در آران و بیدگل افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، خانه موزه توسعه ایران عصر پنجشنبه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان ، دکتر رنانی و تقی آزاد ارمکی اقتصاددان در آران و بیدگل افتتاح شد.
دبیر همایش روز ملی توسعه در حاشیه این همایش در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: افتتاح خانه موزه ایران در آران و بیدگل در راستای بحث فرهنگ سازی توسعه در کشور انجام شده است تا در مکانی خاص نمادهای توسعه به نمایش گذاشته شود.
عباس عصاری افزود: این خانه موزه در خانه 600 مترمربعی که محل تولد مرحوم دکتر عظیمی آرانی پدر علم توسعه ایران افتتاح شده است.
وی تصریح کرد: این خانه موزه جایگاهی نمادین برای نمایشی از نمادهای توسعه ایران است.
وی دکتر حسین عظیمی آرانی را از اساتید برجسته توسعه کشور برشمرد و گفت: دکتر عظیمی از نخستین استاتید کشور است که مباحث توسعه ای اقتصاد را در ایران مطرح کرد.
عصاری، عامل انسانی را از مهمترین عامل های توسعه کشور برمی شمرد گفت: در تهیه برنامه های توسعه کشور توجه به اسنان های و فرهنگ های مختلف که در انها افرادی موثر در توسعه زیست می کردند ضروری است.
گفتنی است دکتر حسین عظیمی به‌عنوان اقتصاددان توسعه، به تحلیل‌های متفاوت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، و سیاسی خود شناخته شده است، وی تحولات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دنیای صنعتی و تئوری‌های علمی ذی ربط را می‌شناخت و بر ماهیت و روش علم اقتصاد به‌عنوان علمی اجتماعی تسلط داشت.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/83965/خانه-موزه-توسعه-ایران-در-آران-و-بیدگل-افتتاح-شد
بستن   چاپ