پیام سپاهان
پیست اسکی افوس بازگشایی شد
جمعه 21 دي 1397 - 09:50:32
پیام سپاهان - اصفهان - رییس هیات اسکی بوئین میاندشت گفت: به دنبال فعالیت سامانه بارشی اخیر و حجم مطلوب برف، پیست اسکی شهر افوس از توابع شهرستان بوئین میاندشت استان اصفهان روز جمعه به طور رسمی بازگشایی شده است.
روح اله بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیست اسکی افوس به طول 850 متر در منطقه گردشگری سرچشمه واقع شده و مجهز به تله اسکی است.
وی اظهارداشت: امکانات متعدد رفاهی و ورزشی مانند توقفگاه ، سالن غذا خوری ، سرویس بهداشتی ، آلاچیق و مجموعه ورزشی کودک در این مکان فراهم است و امکان اجاره ، فروش و آموزش استفاده از وسایل اسکی برای علاقه مندان وجود دارد.
وی اضافه کرد: این پیست دارای استانداردهای لازم، شیب و ارتفاع مناسب و بالابر بشقابی است که سهولت بالا رفتن اسکی‌بازان به دامنه کوه را فراهم می کند.
وی خاطرنشان کرد:
رییس هیات اسکی بوئین میاندشت شرفیت توقفگاه این پیست را 400 دستگاه خودرو اعلام کرد و افزود : با همکاری نهادهای نظامی و انتظامی شهرستان تلاش کرده ایم همزمان با ورود گردشگران، امنیت و آرامش به عنوان زیربنای تفریح نشاط انگیز در منطقه برقرار شود.
کارشناسان هواشناسی مجموع بارش در دی ماه امسال در بوئین میاندشت را 38 میلی متر اعلام کردند، مجموع بارش های سال زراعی جاری در این منطقه که بیشتر به صورت برف بوده تاکنون 200 میلی متر است.
وضعیت جوی بوئین میاندشت در روز جمعه، صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد پیش بینی شده است با این وجود کارشناسان هشدار داده اند مردم در سفرهای زمستانه تجهیزات ایمنی و گرمایشی لازم را به همراه داشته باشند و قبل از حرکت از آخرین وضعیت محورها مطلع شوند.
بوئین میاندشت از شمال به شهرستان خوانسار، از جنوب به شهرستان فریدونشهر ، از طرف شرق به شهرستان فریدن و از غرب به شهرستان الیگودرز از توابع استان لرستان منتهی می گردد.
آب و هوای کوهستانی و زمستان های پر برف این خطه، زمینه مساعدی را برای رونق گردشگری و جذب توریست مهیا کرده است.
بویین میاندشت به دلیل ویژگی های منحصر به فرد به "بهشت گردشگری غرب استان" مشهور است.
شهر افوس از توابع بویین میاندشت، در غرب استان اصفهان و 38 کیلومتری شهرستان فریدن درمیان پیش کوه های داخل زاگرس مرکزی قراردارد. افوس در دامنه کوه قوسی شکل به همین نام ایجاد شده است که بلند و برف گیر است و به همین دلیل جویبارهای زیادی از این کوه سرچشمه می‌گیرد.
در زمان حاضر پیست اسکی فریدونشهر و پیست اسکی افوس، مهمترین نقاط گردشگری زمستانه استان اصفهان است که سالانه بیش از 40 هزار گردشگر را از استان و سراسر کشور به سوی خود جذب می کنند.
پیست اسکی فریدونشهر در سه کیلومتری این شهر در دامنه کوه تسیخه قرار دارد، دسترسی به این پیست از طریق جاده ارتباطی اصفهان به الیگودرز، سه راهی فریدونشهر، پس از شهرستان فریدونشهر، جاده فریدونشهر به سیبک، سه راهی جاده روستای چغیورت امکان پذیر است.
یست اسکی افوس دومین پیست غرب استان اصفهان با فاصله 2 کیلومتری از شهر در مجموعه گردشگری سرچشمه افوس و در 180 کیلومتری استان اصفهان قرار دارد.
شهرستان فریدونشهر با بیش از 35 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری و شهرستان بوئین میاندشت با حدود 30 هزار نفر جمعیت در فاصله 160 کیلومتری غرب استان اصفهان همجوار با رشته کوه های زاگرس مرکزی قرار دارد.
6026/9861

http://www.sepahannews.ir/fa/News/83973/پیست-اسکی-افوس-بازگشایی-شد
بستن   چاپ