پیام سپاهان
نهادینه سازی آموزش امدادی رویکرد اصلی هلال احمر است
جمعه 21 دي 1397 - 13:50:22
پیام سپاهان - اصفهان - دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران گفت: نهادینه سازی آموزشهای امدادی و کمک رسانی بویژه برای عموم مردم از اصلی ترین رویکردهای این نهاد برای سال ٩٨ است.
به گزارش ایرنا، محمودرضا پیروی روز جمعه در نشست مشترک با رؤسای هلال احمر اصفهان در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری این استان افزود: تفکر و اقدام اساسی در حوزه آموزش تا حد بسیار زیادی از حوادث و معضلات ناشی از آن جلوگیری می کند.
وی اظهارداشت : مباحث آموزشی امدادی باید بطور ویژه و با عزم جدی برای خانواده ها دنبال شود تا زمینه توانمندسازی همگان فراهم آید و خود مردم به امدادرسانان موثر و مفید تبدیل شوند.
وی ادامه داد: در سال های گذشته بیش از بررسی دلایل حوادث و مشکلات به معلول آن پرداخته شد و همین امر باعث شده آمار سانحه های گوناگون و مصدومان و تلفات آن همچنان بالا باشد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران درباره مجموعه های خصوصی همکار با این نهاد خاطرنشان کرد: نظارت و ساماندهی به فعالیت این فعالان بخش خصوصی ضروری است زیرا اینگونه موسسات باید با هماهنگی ستاد کار کنند.
پیروی با اشاره به کاهش بودجه این نهاد بیان کرد : سرجمع کاهش بودجه سال آینده نسبت به امسال ٢ درصد است اما در صورت کاهش بیشتر این مجموعه با مشکلات عدیده ای روبه رو خواهد شد.
وی با بیان اینکه آمار تلفات جاده ای کشور در طول یکسال بیش از ١٨ هزار نفر است، تصریح کرد : ١٨٠ هزار نفر بطور غیرمستقیم درگیر چالش ها و تبعات این مرگ و میر می شوند.
دبیرکل هلال احمر ایران با اشاره به وجود مجموعه های هسته ای در استان اصفهان گفت: با توجه به تهدیدات بیولوژیک، تدابیر ویژه ای باید برای این منطقه اتخاذ شود.
یه گزارش ایرنا، جمعیت هلال احمر ایران دو میلیون نفر داوطلب دارد.
بیش از 110 هزار عضو در بخش های جوانان، امدادگران و داوطلبان هلال احمر استان اصفهان فعالیت می کنند.
/6026/6020

http://www.sepahannews.ir/fa/News/83981/نهادینه-سازی-آموزش-امدادی-رویکرد-اصلی-هلال-احمر-است
بستن   چاپ