پیام سپاهان
واکنش‌های منفی به گلدن گلوب 2019/ جفا در حق لیدی گاگا!
جمعه 21 دي 1397 - 13:54:29
پیام سپاهان - نتایج غیرقابل انتظار در گلدن گلوب 2019 باعث واکنش های بسیار بدی نسبت به انتخاب داوران شد
شاید داوران گلدن گلوب اصلاً فیلم بردلی کوپر و لیدی گاگا را ندیده اند!!
بعد از پایان مراسم گلدن گلوب 2019 که بسیاری آن را عجیب ترین و غیرمنصفانه ترین مراسم تاریخ این جایزه سینمایی تلویزیونی معتبر می دانند، فیلم «ستاره ای متولد می شود» یا «ستاره ای متولد شده است» (A Star Is Born) به توفیقی که بسیاری انتظارش را داشتند دست نیافت. نه بردلی کوپر در بخش بازیگری و کارگردانی به جایزه ای دست یافت و نه لیدی گاگا به استحقاقش رسید. در این میان فیلم «بوهمی راپسودی» یا «حماسه کولی» (Bohemian Rhapsody) در مورد زندگی فردی مرکوری، خواننده مشهور گروه کویین، و بازیگر اصلی این نقش یعنی رامی ملک توانست به جوایزی دست پیدا کند که بسیاری فکر آن را نمی کردند. فیلم «ستاره ای متولد می شود» در نهایت تنها به یک جایزه متوسط در بخش بهترین آهنگ بسنده کرد.

لیدی گاگا در فیلم «ستاره ای متولد می شود» A Star Is Born
این نتایج غیرقابل انتظار باعث واکنش های بسیار بدی نسبت به انتخاب داوران گلدن گلوب شد به طوری که بسیاری این سوال را پرسیدند: «آیا داوران فیلم ستاره ای متولد می شود را دیده بودند؟!». بعد از پایان مراسم، بسیاری در حساب های توئیتر خود به انتقاد از انتخاب های گلدن گلوب 2019 پرداختند. منتقدان و سینماروها، همراه با هم توئیت های شدید اللحنی در مورد برنده شدن دور از انتظار فیلم «راپسودی بوهمی» در بخش بهترین فیلم درام منتشر کرده و فیلم بردلی کوپر و لیدی گاگا را مستحق بردن این جایزه می دانستند.
بیشتر بدانید : عکس های لیدی گاگا و بردلی کوپر در فیلم جدیدشان
فیلم «ستاره ای متولد می شود» علیرغم قرار داشتن در میان نامزدهای بخش های اصلی و در حالی که بخت اصلی در زمینه های کارگردانی، بازیگری زن و مرد و البته بهترین فیلم سال داشت، تنها در یک دسته بندی کم اهمیت تر برنده جایزه گلدن گلوب شد. فیلم «بوهمی راپسودی» در زمان انتشارش در سال گذشته واکنش های متوسطی دریافت کرد اما در گلدن گلوب 2019 شکست سختی به فیلم بردلی کوپر که بسیار مورد ستایش قرار گرفته و از جانب منتقدان و سینماروها مورد استقبال قرار گرفته بود وارد کرد.

لیدی گاگا و بردلی کوپر در «ستاره ای متولد می شود» A Star Is Born
این فیلم حتی توانست فیلم های برجسته دیگر سال مانند «پلنگ سیاه» (Black Panther)، «بلککلنزمن» (BlacKkKlansman) و «اگر خیابان بیل به حرف می آمد» (If Beale Street Could Talk) را نیز از دور رقابت خارج کرد و مهم ترین جایزه مراسم گلدن گلوب امسال را بدست آورد. «حماسه راپسودی» پرفروش ترین فیلم زندگینامه ای موسیقایی تاریخ شد اما اکثر سینما دوستان، علیرغم تحسین بازی رامی ملک در نقش فردی مرکوری، این فیلم و بازیگر اصلی اش را شایسته دریافت جایزه بهترین فیلم درام سال و بهترین بازیگر نقش اصلی مرد نمی دانستند، یا بهتر بگوییم اینکه «ستاره ای متولد می شود» و بردلی کوپر را با فاصله ای زیاد شایسته تر تلقی می کردند.

گلن کلوز در فیلم «همسر» (The Wife)
همه انتظار داشتند که فیلم «ستاره ای متولد می شود» در بخش های مهم و اصلی، جایزه گلدن گلوب را به خانه ببرد اما تنها در بخش بهترین آهنگ اورجینال بود که هیئت داوران این فیلم را مستحق دریافت جایزه دانستند. بردلی کوپر نیز در بخش بهترین بازیگر مرد فیلم درام رقابت را به رامی ملک واگذار کرد، در حالی که لیدگی گاگا در بخش بهترین بازیگر زن فیلم درام نیز ناکام مانده و گلن کلوز برای فیلم «همسر» (The Wife) جایزه این بخش را به خود اختصاص داد.
بیشتر بدانید : فیلم «همسر» wife: عشق باشکوه دوران سالخوردگی
متیو باند، منتقد سینمایی سرشناس، در نقد خود بر فیلم «بوهمی راپسودی»، آن را «فیلمی از موهای بد، دندان های بد و لباس های مردانه ترسناک… با تاثیر عاطفی غیرقابل انکار» توصیف کرده بود در حالی که در نقد خود در مورد فیلم «ستاره ای متولد می شود» چنین نوشته است: «صادقانه بگویم، می توانستم 45 دقیقه اول فیلم “ستاره ای متولد می شود” را بارها و بارها و بارها تماشا کنم». شکی وجود ندارد که بسیاری از جوایز بدست آمده توسط فیلم رامی ملک شگفت زده شدند که در سایت روتن تومیتوز نمره ضعیف 62 درصد از جانب سینماروها و نمره 48 درصد از جانب منتقدان را دریافت کرده بود.
نمرات بدست آمده برای «ستاره ای متولد می شود» به ترتیب 90 درصد و 96 درصد بوده است که نشان از استقبال مشابه سینماروها و منتقدان از شاهکار بردلی کوپر و لیدی گاگا دارد. بسیاری در توئیتر با لحنی تمسخر آمیز گفته اند که شاید داوران گلدن گلوب اصلاً فیلم بردلی کوپر و لیدی گاگا را ندیده اند، در حالی که یکی از کاربران با انتشار عکسی از ساندرا بولاک با چشم هایی بسته در یکی از صحنه های فیلم «جعبه پرنده» (Bird Box) ساخته سرویس نتفلیکس در شرح آن چنین نوشته است: «انجمن مطبوعات خارجی هالیوود در حال تماشای ستاره ای متولد می شود». یکی دیگر چنین گفته است: «شخصاً از جفایی که امشب در حق ستاره ای متولد می شود شد بسیار ناراحت شدم».

فیلم «جعبه پرنده» (Bird Box)
بسیاری دیگر به انتقاد از فیلم رامی ملک و تصویری که از فردی مرکوری ارائه می دهد پرداخته اند. یکی از کاربران توئیتر در این باره چنین گفته است: «راپسودی بوهمی دقیقاً همان نوع از نمایش دگرباشان است که نیازی به شناخت عمومی آن ها نداریم». برخی دیگر نیز از این که لیدی گاگا رقابت بر سر بهترین بازیگر زن نقش اول در فیلم درام را به گلن کلوز باخته اظهار ناراحتی کرده اند که یکی از آن ها احساس خود را چنین بیان کرده است: «سلام، من توئیتر را بار دیگر دانلود کردم که فقط بگویم جایزه را از لیدی گاگا دزدیدند و او باید ر بخش بهترین بازیگر زن برنده می شد! همین خداحافظ». بسیاری نیز گفته اند که انجمن مطبوعات خارجی هالیوود با اهدای جایزه به «راپسودی بوهمی» در واقع همدردی خود را به برایان سینگر نشان داده اند.
سینگر دو هفته مانده به پایان فیلم برداری ها به دلیل غیبت های متوالی در سر صحنه و درگیری با بازیگران و اعضای تیم تولید و به خصوص رامی ملک از کارگردانی فیلم کنار گذاشته شد. با این وجود بدلیل فیلم برداری بخش اعظم فیلم توسط برایان سینگر، در مراسم گلدن گلوب وی به عنوان کارگردان رسمی فیلم شناخته می شد. در واقع برایان سینگر کارگردانی است که بارها به بدرفتاری جنسی متهم شده و بسیاری فیلم او را شایسته دریافت جایزه بهترین فیلم درام نمی دانستند. یکی از کاربران توئیتر در واکنش به این انتخاب چنین نوشته است: «جدی می گین! راپسودی بوهمی! همونی که برایان سینگر ساخته؟… پس جریان Times Up چی شد؟».
رامی ملک و تهیه کننده فیلم نیز هنگام دریافت جایزه خود از سینگر که در مراسم گلدن گلوب 2019 نیز حضور نداشت نامی نبردند. به هر ترتیب انتخاب های گلدن گلوب اخیر بسیار غیرمنتظره بوده و همه از جفایی که در حق بردلی کوپر، ستاره ای متولد می شود و بخصوص لیدی گاگا صحبت می کنند که بسیاری بازی خیره کننده او در فیلم را ستودنی می دانند.
بیشتر بدانید : برندگان گلدن گلوب 2019 معرفی شدند
بیشتر بدانید : عکس های دیدنی از برندگان گلدن گلوب 2019 با جایزه هایشان
بیشتر بدانید : نگاهی به زندگی و کارنامه هنری بهترین بازیگر مرد گلدن گلوب 2019
بیشتر بدانید : بررسی فیلم Roma؛ بهترین فیلم خارجی زبان گلدن گلوب
منبع: rooziato.com

http://www.sepahannews.ir/fa/News/83988/واکنش‌های-منفی-به-گلدن-گلوب-2019--جفا-در-حق-لیدی-گاگا!
بستن   چاپ