پیام سپاهان
در مراسمی نمادین؛
محل شهادت امیرکبیر در کاشان گلباران شد
جمعه 21 دي 1397 - 17:31:47
پیام سپاهان - کاشان - محل شهادت امیرکبیر واقع در حمام تاریخی مجموعه باغ فین کاشان گلباران شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، همزمان با سالروز شهادت میرزا تقی خان فراهانی مقلب به امیرکبیر محل شهادت وی واقع در حمام تاریخی مجموعه باغ فین کاشان گلباران شد.
میرزا تقی خان فراهانی ملقب به امیرکبیر، ستاره بی نظیر تاریخ ایران بود و به استقلال و آزادی و اقتدار ملت مسلمان ایران عشق می ورزید.
وی سیاستمداری شیفته استقلال و زمامداری خیرخواه ملت بود که نه تنها در تاریخ دو هزار و چند صد ساله ایران بلکه در تاریخ جهان، کم نظیر و کمیاب است.
اصلاحات داخلی در زمینه اعتلای فرهنگ، تنظیم اقتصاد و تطهیر عرصه سیاست کشور، اقدام در جهت احیای دین و بسط عدالت در سطح جامعه، مبارزاتش در جهت قطع نفوذ اجانب و استعمارگران و حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور، ریشه کن کردن فقر که طی بیش از سه سال صدارت میرزا تقی خان امیر کبیر انجام گرفت، همه قابل تحسین است.
تأسیس دارالفنون، نشر علوم جدید، ترویج صنایع جدید، فرستادن ایرانیان به خارج برای تحصیلات و تدریس در ایران، ترویج ترجمه و انتشار کتب علمی، ایجاد روزنامه و انتشار کتب، مبارزه با فساد، ایجاد کارخانه‌های اسلحه‌سازی، اصلاح امور قضایی، تأسیس چاپارخانه، تاسیس بیمارستان و غیره اهم اقدامات امیرکبیر بود.
اقدامات انقلابی و ملی امیرکبیر، قهرمان مبارزه با استعمار، سبب شد که درباریان فاسد و خودخواه از او سعایت کردند تا این که فرمان عزل و قتل امیرکبیر را از ناصرالدین شاه خودکامه گرفتند و او را در حمام فین کاشان به شهادت رساندند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/84006/محل-شهادت-امیرکبیر-در-کاشان-گلباران-شد
بستن   چاپ