پیام سپاهان
بهره‌برداری از 4 طرح بهداشتی و تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان
شنبه 22 دی 1397 - 10:02:52 AM
ایسنا
پیام سپاهان- ابراهیم کوچکی  اظهار کرد: چهار طرح بهداشتی و تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان به بهره‌برداری رسید. آزمایشگاه جامع تحقیقات و مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کاشان از جمله  طرح‌هایی است که به بهره‌برداری رسید و برای ساخت و تجهیز آن‌ها اعتباری بالغ بر 23 میلیارد ریال از محل اعتبار دانشگاه هزینه شده است.

وی تصریح کرد: آزمایشگاه جامع با مدرن‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی، محیط مناسبی جهت انجام انواع تست‌های تخصصی در همه حوزه‌های تحقیقاتی سعی دارد گام مؤثری در جهت برآوردن نیازهای جامعه دانشگاهی بردارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، افزود: ساختمان جدید بخش‌های نوزادان و مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) و مجتمع بیمارستان شهید بهشتی کاشان از دیگر طرح‌هایی است که با هزینه 12 میلیارد ریال از محل اعتبار دانشگاه با زیربنای 630 متر به بهره‌برداری رسید که بخش نوزادان شامل 21 تخت فعال و مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) نیز دارای  13 تخت فعال است.

کوچکی با اشاره به راه‌اندازی درمانگاه غربالگری سلیاک در بیمارستان شهید بهشتی کاشان گفت: این درمانگاه برای حمایت، آموزش، درمان و پیگیری بیماری سلیاک راه‌اندازی شده است که برای تجهیز این درمانگاه 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت هزینه شده است.

وی افزود: اطلاعات بیماران بعد از تشخیص اولیه در سامانه کشوری ثبت شده و با توجه به اینکه این بیماری ژنتیکی است پیگیری‌های لازم در خانواده بیمار انجام می‌شود.

کوچکی گفت: بیماری سلیاک یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به پروتئینی به نام گلوتن موجود در گندم و جو است که علائم شایع گوارشی و غیر گوارشی متعددی دارد که منجر به عوارض جدی در بیماران می‌شود و برای ادامه حیات نیازمند رژیم‌های خاص غذایی است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/84033/بهره‌برداری-از-4-طرح-بهداشتی-و-تحقیقاتی-در-دانشگاه-علوم-پزشکی-کاشان
بستن   چاپ