پیام سپاهان
با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری
نخستین پارک علم و فناوری سلامت اصفهان افتتاح شد
شنبه 22 دي 1397 - 19:19:48
پیام سپاهان - نخستین پارک علم و فناوری سلامت اصفهان واقع در معاونت غذا و داروی این شهر با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، بعداز ظهر امروز (شنبه) این مرکز که شامل 10خوشه فناور فعال است افتتاح شد. این خوشه ها شامل فناوری های نوین، زیست فناوری، مهندسی ژنتیک، فناوری مواد جدید نانو، لوازم و تجهیزات پزشکی، داروسازی و گیاهان دارویی، طب سنتی، آی تی و فناوری اطلاعات و ارتباطات، دامپزشکی و محصولات پزشکی است. مجوز موافقت این مرکز فروردین امسال از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی صادر شد.
علیرضا یوسفی، معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: این پارک علم و فناوری سلامت در زمینی به وسعت 21 هکتار احداث شده است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 40 شرکت مستقر در این مرکز فعال شده است و تا دو سال آینده این تعداد به 100 مرکز ارتقا می یابد.
وی با بیان اینکه حوزه سلامت از حوزه های دیگر گسترده تر است، تصریح کرد: سلامت انسان مهمترین نکته در زندگی افراد جامعه است. در آینده این پارک نقطه امید جوانان استان است
معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص اعتبارات این طرح گفت: بیش از 25 میلیارد تومن هزینه شده است و معتقدیم این سرمایه گذاری معتبر و قابل بازگشت است.
به گزارش ایسنا، سورنا ستاری- معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برای بازدید از روند انجام پروژه ها و طرح‌های نوآورانه و فناورانه مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی به استان اصفهان سفر کرد. در ابتدای این سفر از طرح جامع شهرک سلامت اصفهان، طرح x-ray و شتابدهنده خطی شرکت بهیار صنعت مستقر در شهرک سلامت بازدید کرد.
بازدید از مرکز بازی های رایانه ای و مرکز رشد واحدهای فناور مستقر در دانشگاه اصفهان و بازدید از مرکز نوآوری دانشگاه علوم پزشکی و بازدید از مراکز فناور آن نیز از برنامه های این سفر یک روزه بود. هم چنین معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در جریان این سفر از هوانیروز اصفهان بازدید کرد.
کد خبرنگار :13037
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/84081/نخستین-پارک-علم-و-فناوری-سلامت-اصفهان-افتتاح-شد
بستن   چاپ