پیام سپاهان
تبعیض جنسیتی در ساختار شهرداری نهادینه شده است
یکشنبه 23 دی 1397 - 2:28:26 PM
ایسنا
پیام سپاهان- فریده روشن در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: در روزهای گذشته دو مناسبت مهم و ارزشمند و اثرگذار ثبت شده در تقویم ملی ایران را سپری کردیم نخست 20 دی ماه شهادت میرزا محمد تقی خان امیر کبیر که در مدت کوتاه صدارت خویش اتفاقاتی را رغم زد که نامش را برای همیشه به نیکی در تاریخ این سرزمین جاودانه کرد. 

وی افزود: همگان امیرکبیر را به اصلاحات اجتماعی ، مالی، سیاسی و اقتصادی موثر و گام های بلندش در تاسیس دارالفنون و روزنامه وقایع الاتفاقیه می شناسند. به این مناسبت با ادای احترام به روح او که در رسایش نوشته اند " بزرگ مردی بود که تمام شد" یاد آوری می کنم که باید با تاسی از بزرگان این سرزمین از فرصت های موجود برای اصلاح و خدمت به این مملکت بدون هرگونه منفعت طلبی استفاده کرد. 

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: ولادت حضرت زینب سلام علیها و روز پرستار را خدمت شما و جامعه پرستاران این سرزمین تبریک عرض کنم. این روز بهانه ای است برای دیدن و شنیدن پرستاران و پاسخ گویی به مطالبات ایشان لذا از دانشگاه علوم پزشکی تقاضا می نمایم که به مهم عنایت لازم را داشته باشند. 

روشن تصریح کرد: متاسفانه تبعیض جنسیتی در ساختار شهرداری نیز هم چون دیگر ادارات و ارگان ها نهادینه شده است. این تبعیض در اختصاص مزایا و پاداش، تبدیل قراردادهای ارتقای شغلی، ماموریت ها و آموزش های ضمن خدمت و خدمات رفاهی و تفریحی آشکار است. 

وی اضافه کرد: اشتغال زنان با سابقه شغلی بیش از 15 سال با وضعیت قراردادی نامشخص، رویارویی با سقف شیشه ای در مسیر پیشرفت شغلی، عدم پرداخت اضافه کاری و مزایا به علت اشتغال و کسب در آمد همسر، مخالفت با جا به جایی و تغییر بعد از پرداخت هزینه پوشش مردان و زنان نشان دهنده آن است با بهانه مردانه بودن سمت مورد نظر و تفاوت در مقدار پرداخت هزینه است که عمق تبعیض و دیدگاه های مبتنی بر تبعیض در ساختار اداری ما چه میزان است. در تدوین برنامه مراکز فرهنگی و ورزشی عمدتا به گونه ای برنامه ریزی می شود که فرصت استفاده زنان از این مراکز تنها محدود به صبح و در موارد استثنا در بعداز ظهر است، حال آنکه بخش عمده ای از زنان جامعه شاغل هستند و عملا امکان استفاده از این مراکز را ندارند، ضروری است در کنار اختصاص ساعت مناسب جهت ورزش در محیط های اداری ، برای اختصاص سانس های عصر و شب به زنان در طول هفته به گونه ای که زنان شاغل نیز در این زمان از امکانات شهر استفاده کنند برنامه ریزی شود.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با تاکید بر شایسته سالاری و ضرورت توجه به توانایی ها و تخصص همه افراد بدون تبعیض بر رفع موانع ساختاری و تبعیض های موجود در بینش و نگرش مدیران و ساختار اداری شهرداری و سازمان های وابسته تاکید می کنم و تقاضا می نمایم در تدوین طرح نردبان اداری به وجود این تبعیض های ساختاری نیز توجه شود. هم چنین از پتانسیل مراکز فرهنگی و آموزش های ضمن خدمت در راستای رفع این تبعیض ها و گسترش حس همکاری در خانواده برای اداره امور منزل که منجر به تقویت بنیان خانواده استفاده شود. 

روشن خاطرنشان کرد: اصفهان در بهمن ماه میزبان رویداد فرهنگی دیگری است. نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان به عنوان گام نخست و مهم در راستای دو اولویت کمیسیون فرهنگی و ورزشی مبنی بر حمایت از بخش خصوصی و رونق سینما و صنایع خلاق در شهر اصفهان برگزار خواهد شد. لذا لازم است که همه متولیان امور در کنار بخش خصوصی همکاری لازم را داشته باشند تا توانایی اصفهان در هنر سینما به بهترین نحو به نمایش گذاشته شود و در آینده شاهد رونق سینما در اصفهان و کاهش مهاجرت طبقه خلاق شهر باشیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/84123/تبعیض-جنسیتی-در-ساختار-شهرداری-نهادینه-شده-است
بستن   چاپ