پیام سپاهان
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:
اختیارات شهرداری و شورا در بودجه سال آینده محدود شده است
يکشنبه 23 دي 1397 - 15:13:28
پیام سپاهان - رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اختیارات شهرداری و شورا در بودجه سال آینده محدود شده است و آن را یک نهاد غیر دولتی و عمومی معرفی کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر ،‌ فتح الله معین ظهر سه شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: در تدوین بودجه سال 98 به شدت اختیارات شهرداری و شورای شهر محدود شده و آن را یک نهاد غیر دولتی و عمومی معرفی کرده اند.
وی بیان داشت: شهرداری‌ها از زمان بلدیه‌ها تاکنون با وجود تمام مشکلات خدمات زیادی به مردم وارد کردند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اداره کردن شهر با عوارض و بهای خدمات ممکن می شود که به دنبال تصویب مالیات بر ارزش افزوده برخی ردیف‌های عوارضی حذف شد تا به جای آن عوارض دیگری مانند سوخت و برخی از کالاها به شهرداری‌ها اختصاص داده شود.
وی بیان داشت: شوراهای شهر در گذشته اجازه وضع عوارض را در برخی موارد محلی نیز داشتند که در لایحه ارزش افزوده و بودجه سال 98 برخی از آنها نقض شده و برخی دیگر پس از وصول به خزانه دولت ریخته می‌شود.
معین گفت: شهرداری‌ها برای وصول آن باید در نوبت شورای برنامه‌ریزی استان قرار گیرند که این شیوه قابل عمل نبوده است و شهرداری‌ها را دچار مشکل می‌کند.
وی با بیان اینکه از نمایندگان مردم اصفهان می خواهم که اجازه ندهند مسیر حرکت شهرداری ها خدشه‌دار شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه در استان اصفهان 85درصد جمعیت شهر نشین هستند باید به جای محدود کردن شهرداری‌ها، آنها را طبق قانون برای انجام فعالیت‌های خود آزاد بگذارند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/84136/اختیارات-شهرداری-و-شورا-در-بودجه-سال-آینده-محدود-شده-است
بستن   چاپ