پیام سپاهان
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
از تعویق پرداخت مطالبات پرستاران شرمنده ام
دوشنبه 24 دي 1397 - 21:28:18
پیام سپاهان - اصفهان- رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بدهی ها و بدقولی ها در چند سال اخیر توسط سازمان های بیمه گر باعث شد تا پرداخت مطالبات و کارانه پرستاران استان به تعویق بیفتد و شرمنده آنها شویم.
به گزارش ایرنا، طاهره چنگیز روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت و تجلیل از پرستاران منتخب استان در تالار کوثر اصفهان افزود: این دانشگاه با کمبود نقدینگی به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش از سوی سازمان های بیمه گر مواجه است و بدلیل برخی ناملایمات بوجود آمده، شرمنده کارکنان و پرستاران هستیم.
وی با اشاره به کمبود اعتبارها و نیروی انسانی بویژه در بخش پرستاری بالینی، تصریح کرد : ما بیش از این نمی توانیم به قول ها و وعده های داده شده عمل کنیم و اگر زنجیره بدقولی ها و بدهی ها شکسته و دیون ها پرداخت شود، بسیاری از این مشکلات حل خواهد شد.
چنگیز میزان بدهی سازمان بیمه تامین اجتماعی به این دانشگاه از سال 96 و سه ماه نخست امسال را حدود چهار هزار میلیارد ریال اعلام و اظهار امیدواری کرد که در دوره سرپرستی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این زنجیره بدهی ها قطع شود و میزان مطالبات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به صفر برسد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این که مهمترین خواسته پرستاران اجرایی شدن قانون بهره وری و کاهش اضافه کاری اجباری است، گفت: آنها خواهان اصلاح طرح قاصدک ( پرداخت بر اساس عملکرد) هستند و این دانشگاه در صدد تحقق این درخواست است تا پرداخت ها، عادلانه تر صورت گیرد.
وی یکی از اقدامات دانشگاه را ساماندهی نیروهای پرستار ذکر و اضافه کرد: لازم است پرستاران در هر رشته و تخصصی که تحصیل کرده اند، فعالیت کنند.
چنگیز اجرای طرح کارورزی در عرصه برای دانش آموختگان دانشکده پرستاری و مامایی را از دیگر برنامه های دانشگاه خواند و اظهارداشت: تعداد دانش آموختگان این دانشکده پاسخگوی نیاز نیروی انسانی در سال های آینده نیست و ما به دنبال حل آن از طریق اجرای طرح هایی از جمله تفاهم نامه مشترک با دانشکده بهداشت هستیم.
به گزارش ایرنا، در این مراسم 250 پرستار منتخب استان اصفهان تجلیل شدند.
22 دی ماه امسال مصادف با سالگرد ولادت حضرت زینب (س) به روز پرستار نامگذاری شده است.
حدود 11 هزار پرستار در استان اصفهان در بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی دولتی، خصوصی و خیریه مشغول کار هستند.
3011/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/84204/از-تعویق-پرداخت-مطالبات-پرستاران-شرمنده-ام
بستن   چاپ