پیام سپاهان
دانیالی: تمایل به توسعه صنعت ادامه دارد
دوشنبه 24 دي 1397 - 21:31:18
پیام سپاهان - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفته هنوز در میان برخی مدیران تمایل برای توسعه صنعت وجود دارد.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، سید رحمان دانیالی، صبح امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش تعداد پرندگان شهری اظهار کرد: علت کاهش تعداد پرندگان شهری شست و شوی دائم درختان و سمپاشی در سطح شهر است.
وی در خصوص تعطیلی مدارس در روزهای آلوده افزود: سازمان هواشناسی 96 ساعت قبل هشدار آلودگی را به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام می‌کند و این سازمان با تشخیص آنکه "کیفیت هوا برای سلامت شهروندان مضر هست یا خیر" شورای مدیریت بحران را در جریان می‌گذارد تا تصمیمات لازم اتخاذ شود. در خصوص حل این مسئله اداره کل محیط زیست آمادگی دارد تا ایستگاه‌ها و کارشناسان خود را در اختیار شهرداری اصفهان بگذارد. 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: با این اوصاف در روز هوای پاک که 29 بهمن ماه برگزار خواهد شد، طی یک نامه طرح کاهش آلودگی هوا را به استاندار ارائه خواهیم کرد و از نیازهای شهر در جهت کاهش آلودگی پرده برداری می‌کنیم.
دانیالی با بیان اینکه مدیران و مسئولان اجرایی هنوز تمایل به احداث صنایع دارند افزود: لازم است تا تامل با صاحبان صنایع صورت پذیرد و ضمن تقدیر از صنایع سبز، باقی صنایع را نیز به مراقبت از محیط زیست سوق دهیم. کمبود اعتبارات مشکل اصلی برای پایش صنعت است.
وی با ذکر نام روستای عباس آباد، واقع در شرق اصفهان از کشف یک قلاده پلنگ و دو توله‌اش و احتمال حضور دو پلنگ نر و ماده دیگر به استناد شواهد خبر داد و گفت: یک تیم مستند سازی بر زندگی آن‌ها نظارت خواهد کرد و محیطبانان در تمام نقاط اصفهان به ویژه در عباس آباد که آفریقای ایران تلقی می‌شود مشغول به ارائه خدمت هستند و تلاش کرده‌ایم در این خصوص از محیطبانان بومی استفاده کنیم.
وی ضمن اشاره به جریان مصدومیت دو محیط بان و کشته شدن شکارچی که اوایل پاییز امسال رخ داد افزود: در حال حاضر دو محیط بان با قید وثیقه آزاد هستند و وضعیت جسمانی آن‌ها تحت نظر و معالجه است. هدف آن‌ها و هیچ محیطبان دیگری آسیب رساندن به جان هم نوعان نبوده اما در مقام دفاع از خود برآمدن امری طبیعی است و دستگاه قضا در این خصوص حکم لازم را اجرا خواهد کرد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/84209/دانیالی--تمایل-به-توسعه-صنعت-ادامه-دارد
بستن   چاپ