پیام سپاهان
محمدی: شورای شهر کودکان تشکیل خواهد شد
دوشنبه 24 دي 1397 - 21:31:20
پیام سپاهان - رییس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به زودی شورای شهر کودکان اصفهان با مدیریت خود کودکان به طور رسمی تشکیل خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، کوروش محمدی بعد از ظهر امروز (دو شنبه) در نشست خبری اولین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک اظهار کرد: کودکان تحت نوعی ظلم پنهان و ناپیدا در فضای تربیتی خانواده و جامعه بوده و هستند. اگر امروز در بخش‌هایی از جامعه برای برخی اقشار، درگیر طرح‌های حمایتی می‌شویم، ریشه در بی‌حرمتی به کودکان دارد.
وی ناهنجاری‌های امروز را نشات گرفته از اشخاصی دانست که در کودکی خود نقص پرورشی داشته‌اند و ادامه داد: نگاه به کودکان، نگاه بزرگانه بوده است و هرزمان که از این جهت تحت فشار قرار گرفتیم، فقط مهدکودک و پارک ایجاد کرده‌ایم. در حالی که کودکان امروز در دنیای غیر مناسب زندگی می‌کنند و امکانات کم و لحظه‌ای پاسخگوی نیاز آنها نیست.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: شهر دوستدار کودک یک پروژه کوتاه مدت نیست، پروژه‌ای جهانی است و قرار بر نهادینه شدن این هدف در دل شهر است. تا رسیدن به نقطه آرمانی این شهر راه بسیاری در پیش است اما شورای پنجم با تمام قوا بر این تصمیم ایستاده است.
این عضو شوای شهر معتقد است که در جامعه مدنی و اسلامی امروزی، دنیای مناسب، حق کودکان است و این شهر در حال حاضر مناسب تمام اقشار طراحی شده است اما نیازهای کودکان را پاسخگو نیست. این درحالی است که شهر باید پاسخگوی تمام نیازهای اساسی کودکان باشد و شهرداری و شورای شهر باید در این راستا گام بردارد.
محمدی ادامه داد: یکی از گام‌های پیش رو، کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک است و این اقدام در حد سمینار و شعار باقی نخواهد ماند و شهر در این راستا پویا و فعالتر خواهد شد. از جمله به زودی شورای شهر کودکان اصفهان با مدیریت خود کودکان به طور رسمی تشکیل خواهد شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/84212/محمدی--شورای-شهر-کودکان-تشکیل-خواهد-شد
بستن   چاپ