پیام سپاهان
معاون فنی اداره کل محیط زیست استان اصفهان:
کم کاری برخی نهادهای استان در عمل به طرح کاهش آلودگی هوای اصفهان
دوشنبه 24 دي 1397 - 21:31:40
پیام سپاهان - اصفهان - معاون فنی اداره کل محیط زیست استان اصفهان گفت: برخی نهادهای استان در عمل به طرح کاهش آلودگی هوای اصفهان کم کاری و تنها به 20 درصد وظایف خود عمل کردند.

به گزارش خبرنگار مهر ، مهدی ریاحی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در 9 ماهه نخست سال 97 تعداد 70 درصد استعلام ها از محیط زیست اصفهان در زمینه احداث صنایع و 30 درصد مربوط به بهره برداری بوده است.
وی با بیان اینکه از کل استعلام‌های انجام شده با 19 درصد مخالفت و با 81 درصد موافقت انجام شده است، افزود: پروژه های بزرگ عمرانی مانند نیروگاه کارخانجات سیمان نیز مشمول ارزیابی از محیط زیست می ‌شوند.
معاون فنی اداره کل محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه در 9 ماهه نخست سال نه هزار و 365 واحد صنعتی خدماتی تولیدی را پایش کردیم، گفت: دو هزار و 379 مورد از این پایش‌ها به شکل شبانه بوده است، 793 شکوائیه مردمی داشتیم و یک هزار و 978 واحد نیز اخطار دریافت کردند.
وی ادامه داد: از کل اخطارها 463 مورد به پیگیری قضایی منجر شد و 182 مورد منجر به صدور رای شد که 21 مورد پلمپ بوده است.
خاموش بودن تابلوهای نشانگر سنجش آلودگی نشانه خاموشی ایستگاه نیست
ریاحی در پاسخ به این سوال که چرا تابلوهای سنجش آلایندگی اصفهان در بسیاری موارد خاموش هستند، ابراز داشت: 16 ایستگاه سنجش در سطح شهر داریم که همگی آنها دارای تابلوی نمایش نیستند، بر این اساس خاموش بودن تابلوها نشانه خاموشی ایستگاه نیست.
وی اضافه کرد: در هر ایستگاه چهار تا پنج سنجنده وجود دارد که شامل سنجنده PM10 ) ذرات آلاینده کوچکتر از 10)، PM5 و PM2 ، سنجنده Co ، اوزون و غیره است.
معاون فنی اداره کل محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه طرح جامع کاهش آلودگی هوا درشورای برنامه ریزی استان با هشت محور و حضور بیش از 20 دستگاه به تصویب رسید، گفت: تدوین طرح برعهده محیط زیست بوده است و وظایف هر یک از این دستگاه ها نیز مشخص شده است.
وی اضافه کرد:‌ همچنین نظارت بر دستگاه های مربوطه از دیگر وظایف محیط زیست بود که بیشترین بار اجرایی طرح روی شهرداری ها بود.
گاز سوز کردن مجموعه شهید منتظری از نتایج طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان بود
ریاحی تصریح کرد: بسیاری از دستگاه های استان مطابق برنامه پیش نرفتند به نوعی که برخی تنها 20 درصد به وظایف خود عمل کردند اما در مجموع دستاوردهای خوبی طرح از جمله گاز سوز کردن مجموعه شهید منتظری داشته است و برخی کارخانه جات نیز اقدامات خوبی داشتند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/84231/کم-کاری-برخی-نهادهای-استان-در-عمل-به-طرح-کاهش-آلودگی-هوای-اصفهان
بستن   چاپ