پیام سپاهان
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
40 درصد پرسنل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پرستاران هستند
دوشنبه 24 دي 1397 - 21:31:40
پیام سپاهان - اصفهان- مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: 40 درصد از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و 60 درصد پرسنل بیمارستان ها را پرستاران تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر ، حمید گنجی ظهر دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز پرستار در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: در تمام رده‌های خدمات بهداشتی درمانی، از اورژانس پیش بیمارستانی تا مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها، بار اصلی ارائه خدمات به صورت مستقیم به بیماران بر روی دوش پرستاران است.
وی تعداد کادر پرستاران را 11 هزار نفر عنوان کرد و گفت: حدود هشت هزار پرستار در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و واحد های تابعه و مابقی در بخش های خصوصی و خیریه ها مشغول به کار هستند.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: کمبود کادر پرستاری بر اساس استانداردهای فعلی مشهود است و هم اکنون 9دهم درصد به ازای هر تخت، نیروی پرستار داریم که با انتظارات ما و ارائه خدمات مطلوب تر به بیماران، بسیار فاصله دارد.
وی از 18 هزار مجوز استخدامی نیروی پرستار که از طرف وزارت بهداشت صادر شده است، ادامه داد: امیدواریم دانشگاه هم بتواند سهمی برای استان بگیرد تا بسیاری از مشکلات نیروی پرستاری در مراکز برطرف شود.
گنجی گفت: پرستاران که عمر خود را برای خدمات درمانی به بیماران در شرایط اضطراری می‌گذرانند به یک سعادت الهی دست یافته اند و خداوند همراه با خیر و برکت به زندگی آنها می بخشد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/84232/40-درصد-پرسنل-دانشگاه-علوم-پزشکی-اصفهان-پرستاران-هستند
بستن   چاپ