پیام سپاهان
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان:
گنبد جدید امام حسین (ع) تا شعاع 20 کیلومتری قابل رویت است
دوشنبه 24 دي 1397 - 21:31:44
پیام سپاهان - کاشان - رئیس ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان ضمن اشاره به تعویض گنبد امام حسین (ع) گفت: گنبد جدید سیدالشهدا (ع) تا شعاع 20 کیلومتری قابل رویت است.

به گزارش خبرنگار مهر ، مصطفی نوریان پیش از ظهر دوشنبه در نخستین همایش تقدیر از مدیران ستاد بازسازی عتبات و مدیران موکب های اربعین استان اصفهان با بیان اینکه این ستاد در سال 85 کار خود را به صورت رسمی آغاز کرده است، اظهار داشت: تعمیرات، بازسازی و نوسازی اولین اموراتی بود که در این ستاد استانی به مرحله اجرا درآورد اما به دلیل عدم وضعیت مناسب طی برنامه ریزی های صورت گرفته طرح جامعی با 370 طرح در پنج شهر مقدس کشور عراق به مرحله اجرا درآمد.
وی با بیان اینکه هیچ بودجه دولتی هزینه نمی شود، افزود: با عنایات ائمه اطهار (ع) و خواست خداوند تمامی امور و پروژه ها با کمک های مردمی پیش می رود و بر همین اساس بیش از 300 پروژه انجام شد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان ضمن اشاره به عنایات ائمه معصوم (ع) در بازسازی عتبات عالیات ابراز داشت: امروزه بسیاری از افراد در سراسر جهان به شهر نجف آمده تا معماری اصیل ایرانی و عظمت آن را ببینند که این موضوع موجب افتخار است.
وی با بیان اینکه پروژه های کوچک عتبات عالیات استان اصفهان در کشور عراق به پایان رسیده است، گفت: پروژه عظیم صحن حضرت زهرا (س) در نجف تا پایان سال و یا در اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد و پروژه عظیم صحن حضرت زینب (س) در کربلا آغاز به کار می کنیم.
رئیس ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان با بیان اینکه این صحن در کربلا با وسعت 120 هزار متر مکعب در سه طبقه به بهره برداری می رسد، ابراز داشت: ساخت صحن بزرگ حضرت زینب (س) تا 10 الی 12 سال به طول می انجامد و در فاز اول 70 هزار متر زمین آزاد و تا پایان سال بیش از هزار تن سیمان برای ساخت این صحن ارسال می شود.
گنبد جدید امام حسین (ع) تا شعاع 20 کیلومتری قابل رویت است
نوریان ضمن اشاره به تعویض گنبد امام حسین (ع) گفت: گنبد جدید امام حسین (ع) تا شعاع 20 کیلومتری قابل رویت است و قبل از نصب گنبد برنامه ایران گردی نیز برای مسئولان عراقی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه پنج هزار نفر فنی کار جهت انجام امور به عتبات عالیات اعزام شده اند، افزود: امور مختلفی در شهرهای مقدس کشور عراق انجام شده به نحوی که امیدواریم صحنی که در شهر مقدس کاظمین در حال ساخت هستیم که طی سالیان آتی به بهره برداری می رسد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان با 75 موکب امسال حدود 200هزار زائر را سرویس داد که 25 موکب از این تعداد مربوط به کاشان و آران و بیدگل بوده است، گفت: مردم استان اصفهان بیش از 50 میلیارد تومان در بازسازی ستاد عتبات عالیات کمک کرده اند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/84236/گنبد-جدید-امام-حسین-(ع)-تا-شعاع-20-کیلومتری-قابل-رویت-است
بستن   چاپ