پیام سپاهان
معامله قرن با چراغ خاموش!
سه شنبه 25 دی 1397 - 9:45:55 AM
روزنامه اصفهان
پیام سپاهان - روزنامه اصفهان روز سه شنبه در ستون سرمقاله خود مطلبی را با عنوان "معامله قرن با چراغ خاموش! "به قلم حسن روانشید منتشر کرد.
در این مطلب آمده است: استکبار جهانی اگر تلاش می کند تا نیل را به فرات اتصال دهد تنها به این دلیل است که بتواند از طریق ژاندارم قدیمی خود در منطقه یعنی دولت غاصب صهیونیستی، همه ذخایر مادی و معنوی خاورمیانه را تصاحب کند. اگرچه معدودی از آنها را توسط سران خود فروش سالهاست مصادره کرده است. سفر وزیر امور خارجه آمریکا در این روزها به کشورهای متعدد منطقه در راستای همین اهداف است که البته بیشتر این نشست ها با سردی و شکست روبرو شده است.
با ورود هنرپیشه ای تاجر به سیاست دنیا پرده از اهداف بلند مدت لابی صهیونیست ها برداشته شد که هدف اصلی از این انتصاب چیزی نیست جز همان سیاست های بریتانیای کبیر 70سال گذشته به منظور ارتقای قدرت و توان اسرائیل و سلطه از نیل تا فرات که امروز با نام دیگر معامله قرن به صحنه می آید. گرد و خاک های به پا شده توسط رئیس جمهور اجاره ای صهیونیست ها برای تنها چهارسال کاری، از بدو ورود به کاخ سفید آغاز شد که خروج از مجامع بین المللی و ایجاد دیوار 3هزار کیلومتری در مرزهای مکزیک از آن جمله است که تاکنون هیچ یک موفق نبوده و حتی نتوانسته قدمی برای رسیدن به دروازه های معامله قرن بردارد و بدون اضطراب پا به این دامنه بگذارد زیرا پس از گذشت دو سال از جلوس بر صندلی ابر قدرتی جهانی، شبانه و با یک هواپیمای باری در پایگاهی صحرایی تحت حفاظت 16هزار سرباز آمریکایی و چراغ خاموش تنها به مدت دو ساعت اقامت گزیده و سریع به سوی غرب بر می گردد تا نشان دهد نه تنها معامله ای در کار نیست بلکه هر آنچه از هیمنه این کشور توخالی باقیمانده بود نیز ازدست رفته است.
فلسفه معاملات اصل44 قانون اساسی وقتی اینگونه به انحراف برود که مجبور باشند که برای جلوگیری از گندیدگی نمک به آن بزنند، نتیجه ای جز این نخواهد داشت، زیرا وقتی بالاترین مقام سازمان خصوصی سازی کشور که چند دوره مسئولیت این کار را داشته خود نیز فروشنده و خریدار بیت المال شود پیداست که به جز ابر قدرت های جهانی کسانی دیگ رهم هستند که می توانند معاملاتی قرنی و اینگونه انجام دهند.
خوشبختانه این روزها قوه قضاییه شمشیر را از رو بسته تا وظایف خود را بدون هیچگونه رودربایستی به انجام برساند. شایع است وزارت آموزش و پرورش نیز پس از انجام کلان طرح ناموفق ایجاد مدارس غیرانتفاعی و همچنین واگذاری تکمیلی آموزش بزرگسالان به بخش خصوصی در همان محل واحدهای دولتی امروز تصمیم بر آن دارد که با چراغ خاموش و گام به گام مدارس دولتی خود را به همین شرکتهای سوری که بیشترتوسط بازنشستگان اداره می شود واگذار کند تا از سال آینده در کنار اکابرهای شبانه مدارس روزانه را هم با دریافت یارانه از وزارتخانه مذکور اداره کند و در مقابل دو رقم اجاره مکان برای یک واحد را به حساب آموزش و پرورش واریز کنند. گویا اتفاقات ناگوار حاصل از این تغییرات و تحولات فی البداهه برای نهاد منزه آموزش وپرورش کافی نبوده است.
7141/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/84266/معامله-قرن-با-چراغ-خاموش!
بستن   چاپ